کد خبر: ۲۱۷۷۹۳
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۷ 24 April 2016
به گزارش «تابناک یزد»، حجت‌الاسلام سیدمهدی طباطبایی، عضو شاخص جامعه روحانیت مبارز، هشدار داد كه اگر بزرگان اصولگرا به میدان نیایند، جریان سومی متولد می‌شود که نه فقط اصولگرایان که کل کشور را دچار بحران خواهد کرد.

حجت‌الاسلام سیدمهدی طباطبایی، عضو شاخص جامعه روحانیت مبارز، هشدار داد كه اگر بزرگان اصولگرا به میدان نیایند، جریان سومی متولد می‌شود که نه فقط اصولگرایان که کل کشور را دچار بحران خواهد کرد. او گفت: «اين اصولگرايي به‌زودي دچار انشقاق خواهد شد و يك گروه سومي متولد مي‌شود كه من اعلام مي‌كنم هم اصلاح‌طلب و هم اصولگراي باقي‌مانده را دچار بحران مي‌كند».

او با بيان اينكه اصولگرايي بزرگ‌تر محبوب و جامع ندارد، افزود: «اصولگرايي دچار يک اختلاف پيچيده شده؛ كساني كه به عنوان بزرگ‌تر يا ليدر جريان اصولگرايي هستند، در خود اين جريان اثرگذاري ندارند». طباطبايي درباره عملكرد اصولگرايان افزود: «خیلی جاها حرف‌هایی زدند، توهین‌هایی کردند که آنها را از دایره اصولگرایی خارج کرد، خشونت از خود نشان دادند، به بزرگان جسارت کردند، تندروی کردند و...، البته منظورم همه اصولگرایان نیست، آن بخشي از اصولگرايان كه تعريف جديد ارائه كردند و منش و رفتار خاصي از خود بروز دادند، خود را عقل كل مي‌دانستند و عقلا و باتجربگان و بزرگان اصولگرايي را منزوي كردند، اين شكست را به اصولگرايي در تهران تحميل كردند». او با اشاره به اينكه اصلا چه کسی گفته اصولگرایان به نظام نزدیک‌ترند و بقیه غیرخودی هستند؟ گفت: «مگر تملق‌گفتن نشانه نزديكي به نظام حساب مي‌شود؟ برخی اصولگرایان طوری رفتار می‌کنند انگار پیک و رابطه رهبری با اصولگرایان هستند».

اصولگرايان بقيه را بچه ناتني مي‌دانند

او با بيان اينكه من این دیدگاه که عده‌ای خود را خودی‌تر و دیگران را غیرخودی با نظام تعریف کنند، قبول ندارم، افزود: «من می‌گویم نزدیک‌ترین افراد به نظام خادمان مردم هستند نه سخنگویان. آقایان اصولگرایان خودشان را بچه واقعی مادر می‌دانند و بقیه را بچه ناتنی. یکی از کارهایی که بعضي آقايان می‌کردند و هنوز هم ادامه دارد و من واقعا از این بابت متأسف هستم، این است که خودشان را فدایی محض رهبری معرفی می‌کنند و ديگران را مخالف و معاند.

این یک خطر بزرگ است. اگر درست ببینید افرادي در اصولگرايان هستند که مي‌كوشند خود را خیلی وابسته و نزدیک به رهبری معرفی ‌کنند، اما با رفتاری که از خود نشان می‌دهند برای کشور و نظام خطرناک هستند؛ طوري رفتار مي‌كنند كه انگار اين افراد پيك و رابطه رهبري با اصولگرايان هستند».

او افزود: «اسلام می‌گوید اگر کسی گفت مسلمان هستم، دیگری حق ندارد به او بگوید تو مسلمان نیستی، اما اكنون تا کسی حرفي بزند که به مذاق برخی آقایان خوش نیاید، سریع می‌گویند تو ولایی نیستی، لابد فقط خودشان مسلمان و ولایی هستند». او گفت: متأسفانه افرادی هستند که مي‌كوشند چهره رهبری را خشن نشان دهند و دائما تکرار می‌کنند آقا با فلان چیز و بهمان چیز مخالف است؛ این یعنی چه؟»

اصولگرايان مردم را نشناخته‌اند

طباطبايي با انتقاد از صداقت‌نداشتن اصولگرايان گفت: «خاطرم هست در دور اول انتخابات مجلس هفتم خیلی‌ها معتقد بودند که افرادی که وارد فهرست اصولگرایان می‌شوند، باید صداقت داشته باشند و از رهبري بسيار هزينه مي‌كردند، در جلساتی که با آقایان داشتیم دائما مطرح می‌شد و حتي شعار صداقت و درستي مي‌دادند؛ اما این اواخر در آستانه انتخابات مجلس دهم سخنانی گفته می‌شد که ضد صداقت بود، کم هم گفته نمی‌شد. اینکه عده‌ای دائما پرخاشگری کنند، تجمع برگزار کنند، انحصارطلب باشند و دائما تکرار کنند که ما مسلمان هستیم و بقیه نیستند».

به گزارش خبرآنلاین، عضو جامعه روحانيت مبارز، افزود: « در چاپ پوستر تبليغاتي با نظر چه كساني آقاي حداد به عنوان سرليست انتخاب شد؟ چرا آقای ابوترابی‌فرد که اتفاقا براساس حروف الفبا هم ایشان باید اولین‌نفر قرار می‌گرفتند و باید برجسته‌تر از دیگران باشند، سرليست نشد؟ این يک حركت سياسي بود. متأسفانه اصولگرایان مردم را نشناخته‌اند، درحالی‌که مردم به‌خوبی کاندیداها را می‌شناسند و براساس صداقت‌شان به آنها رأی می‌دهند. چوب همراهی و بهادادن به افرادي را خوردند كه تعريف ديگري از اصولگرايي ارائه دادند. نمي‌خواهم از كلمه تندرو‌ها استفاده كنم. در فهرستي ‌که ارائه دادند، با پايداري‌ها قاتی شدند و همین باعث شکست‌شان شد».
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار