فرماندار چالوس:
فرماندار چالوس گفت: کاهش ساخت‌وساز و استفاده از اتباع خارجی به‌عنوان کارگر موجب اعتراض اهالی شده است و باید نسبت به اشتغال افراد بومی برنامه‌ریزی کنیم.
کد خبر: ۲۱۸۷۶۳
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۸ 25 April 2016
به گزارش تابناک مازندران، محمدناصر زندی در جلسه کارگروه اتباع خارجی شهرستان چالوس اظهار داشت: حضور کارگران غیرمجاز خارجی باعث بیکاری و اعتراض کارگران ایرانی، قانون باید در مورد اتباع خارجی اجرا شود و از هم‌وطنان خود حمایت کنیم.

وی ادامه داد: بسیاری از افرادی که از کشور اخراج می‌شوند، باوجود هزینه‌های بالای جمع‌آوری آن‌ها مجدداً از راه‌های مختلف غیرقانونی بازمی‌گردند.

فرماندار چالوس در ادامه تأکید کرد: در قراردادهای پیمانکاران دستگاه‌های دولتی الزاماتی برای استفاده نکردن از اتباع خارجی وجود دارد و با توجه به قانون باید با تخلفات آنان برخورد شود.

این مسئول یادآور شد: در سال‌های اخیر به علت کاهش میزان ساخت‌وسازها، حضور کارگران بیگانه موجب اعتراض شده است و باید تلاش کنیم بیشتر افراد شاغل در این بخش از افراد بومی باشند.

نماینده عالی دولت در شهرستان چالوس با تأکید بر اینکه باید برای منطقه اشتغال به وجود آوریم، خاطرنشان کرد: قدم اول در این راه حمایت از مشاغل موجود است و جلوگیری از فعالیت اتباع کشورهای بیگانه تأثیر زیادی بر این امر دارد، البته کارگران بومی نیز تمایل به انجام برخی مشاغل سخت ندارند.

وی در پایان سخنانش بر لزوم فرهنگ‌سازی این مسئله در بین مردم تأکید کرد و گفت: برای مردم باید فرهنگ‌سازی شود که استفاده از اتباع خارجی ممنوع است و پایگاه‌های مقاومت بسیج نیز می‌توانند نقش مؤثری در فرهنگ‌سازی، اطلاع‌رسانی و شناسایی اتباع خارجی داشته باشند.

سرهنگ مجید رودگر جانشین انتظامی چالوس نیز گفت: طرح‌های متعددی برای جمع‌آوری اتباع خارجی در چالوس انجام شد و تعداد زیادی از این افراد نیز با همکاری سایر دستگاه‌های اجرایی دستگیر شدند.

وی بابیان اینکه افراد دستگیرشده برای بازگردانده شدن به کشورهایشان، به کمپی در استان گلستان فرستاده می‌شوند، افزود: با اجرای این طرح‌ها برخی از کارفرمایان متخلف به علت استفاده غیرقانونی از این افراد جریمه‌شده‌اند.

جانشین انتظامی شهرستان چالوس با اشاره به اینکه در فروردین‌ماه سال جاری به خاطر تعطیلات، تاکنون عملیاتی برای جمع‌آوری این افراد انجام‌نشده است، تصریح کرد: با فعال شدن گشت‌های مشترک با سایر ادارات، برنامه سال ۹۵ نیز به‌زودی آغاز خواهد شد.

این مسئول خاطرنشان کرد: با توجه به نظارت بیشتر در مرزهای کشور، احتمال بازگشت افراد اخراج شده به کمترین میزان رسیده است.

علی صفر رضوی زاده، رئیس دامپزشکی چالوس نیز در این جلسه تأکید کرد: در بخش دام‌پروری از بیشتر افراد شاغل را افاغنه تشکیل می‌دهند و اگر این افراد نباشند بسیاری از دامداری‌ها تعطیل می‌شود.

وی تأکید کرد: کارگران ایرانی تمایلی برای انجام مشاغل سخت مانند نگهداری گوسفندان ندارند و همین مسئله دامداران را برای حفظ حیات شغلی مجبور به استفاده از اتباع بیگانه می‌کند.

صدر الله ردایی نیز در این جلسه گفت: هم‌اکنون بستر برای حضور اتباع خارجی در شهرستان آماده است و باید با همکاری دستگاه‌های مرتبط فضا را برای افاغنه ناامن کرده، شرایطی به وجود آید تا تبعه خارجی خود تمایلی برای حضور نداشته باشد.

بخشدار مرکزی چالوس به دلایل استفاده از اتباع خارجی توسط کارفرمایان اشاره کرد و افزود: کارگران افغانی دستمزد بسیار کمتری از کارگران ایرانی دارند و از سوی دیگر استفاده از آن‌ها دیگر تعهد قانونی برای کارفرما به وجود نمی‌آورد.

وی در پایان گفت: باید بین شهرستان‌های هم‌جوار هماهنگی وجود داشته باشد و اگر تنها در چالوس اقداماتی انجام شود، بی‌فایده است.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار