کد خبر: ۲۱۹۵۹۴
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۳ 26 April 2016
تابناک گیلان - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان از تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام صنعتی این استان در سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، علی منتظری عصر امروز در جمع مدیران صنایع استان با اشاره به شاخص‌های صنعتی گیلان اظهار کرد: سال گذشته 2 هزار و 570 فقره جواز دارای اعتبار صنعتی در گیلان صادر شده است.

وی با بیان اینکه یک‌هزار و 200 طرح نیمه تمام صنعتی در سال گذشته باقی مانده است، افزود: امسال 25 تا 35 هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری جواز تاسیس و طرح توسعه در گیلان پیش‌بینی می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان تعداد جواز تاسیس و طرح توسعه در سال جاری را 420 تا 450 فقره عنوان کرد و گفت: امسال پیش‌بینی می‌شود میزان سرمایه‌گذاری پروانه بهره‌برداری صنعتی به 10 تا 14 هزار میلیارد ریال در گیلان برسد.

وی از صدور 170 تا 180 فقره پروانه بهره‌برداری صنعتی در گیلان طی سال جاری خبر داد و گفت: گیلان به لحاظ موقعیت ژئواستراتژیک، وجود آزادراه، راه‌آهن در دست احداث و... جزو مستعدترین استان‌های کشور برای جذب سرمایه‌گذار است.

منتظری با اشاره به اینکه اکنون 34 شهرک و ناحیه صنعتی در مناطق مختلف گیلان وجود دارد، خاطرنشان کرد: گیلان در زمینه برخی محصولات مهم صنعتی از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

وی درباره شاخص‌های بازرگانی گیلان یادآور شد: پیش‌بینی می‌شود امسال تعداد کل واحدهای صنفی دارای مجوز به 108 هزار و 532 فقره برسد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان از ایجاد 70 فروشگاه بزرگ در سال جاری خبر داد و افزود: سال گذشته 55 فروشگاه بزرگ در گیلان ایجاد شده بود که نسبت به 50 فروشگاه در سال 93، 10 درصد رشد داشته است.

وی تعداد شرکت‌های پخش سراسری در گیلان را 77 واحد عنوان کرد و گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال این تعداد به 84 شرکت پخش سراسری برسد.

منتظری با بیان اینکه سال گذشته 45 شرکت پخش استانی ایجاد شده بود، خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌شود امسال این تعداد به 50 شرکت پخش استانی افزایش می‌یابد.

وی درباره تولید قطعات خودرو در گیلان متذکر شد: گیلان دارای 30 واحد تولیدی متوسط و کوچک در حوزه تولید قطعات خودرو است و جایگاه قابل توجه در کشور دارد.

این مسئول عمده تولیدات واحدهای مذکور را دیسک و صفحه کلاچ، قطعات جلوبندی، اجزای پلاستیکی خودرو، کمک فنر، اجزای الکترونیکی و ... برشمرد.

وی گیلان را در حوزه داروسازی جزء مهم‌ترین استان‌ها دانست و یادآور شد: نخستین کارخانه تولید آنتی‌بیوتیک‌های ضد سرطان در خاورمیانه در گیلان راه‌اندازی شده و برخی واحدهای دارویی مطرح کشور از جمله سبحان دارو و... در این استان مستقر است.

منتظری با بیان اینکه تکمیل طرح‌های نیمه‌صنعتی گیلان جزو برنامه‌های مهم ما در سال جاری است، تصریح کرد: تکمیل طرح اجرای صندوق مکانیزه فروشگاهی به منظور ساماندهی و شفاف‌سازی مبادلات اقتصادی واحدهای صنفی جزو برنامه‌های مهم در سال جاری است.

وی گسترش مبادلات تجاری، اعزام و پذیرش هیأت‌های تجاری، توسعه صنعت فرش و معرفی برند فرش گیلان با توجه به اقدام‌های صورت گرفته را از دیگر برنامه‌های صنعت، معدن و تجارت گیلان در سال جاری عنوان کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار