کارکنان مجتمع بزرگ آلومینیوم هرمزگان به‌دنبال احقاق حقوق خود هستند و کارگری که سال‌ها چرخه تولید مجتمعی را گردانده است تا به اقتصاد کشور رونق بخشد، امروز مستوجب احترام است و شایسته است در این هفته مزین به شغل شریفشان، گره‌ها گشوده شود.
کد خبر: ۲۲۰۴۵۱
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۵ 28 April 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، دو روز پیش شاهد تجمع اعتراض‌آمیز کارکنان مجمع بزرگ آلومینیوم المهدی هرمزآل در غرب شهر بندرعباس بودیم و این اتفاق تلخ و نامبارک به تعطیلی و بسته‌شدن درب‌های این ابرشرکت توسط کارگران و کارکنان آن انجامید.

چندی پیش شاهد هشدار اساسی یکی از نمایندگان تهران در مجلس نهم، پیرامون این موضوع در صحن علنی بهارستان بودیم اما به این هشدار هیچ‌گونه توجهی نشد و بارها نمایندگان هرمزگان در نطق‌های خود از عواقب این موضوع سخن به میان آوردند اما کجاست گوش‌های شنوا...

مشکلاتی که امروز گریبان‌گیر کارگران شده است کاملا قابل پیش‌بینی بود اگر کمی به عقب بازگردیم دو تیم فوتبال و والیبال آلومینیوم هرمزگان که سال‌ها نماد این ابرشرکت را با افتخار هرچه تمام‌تر بر سینه داشتند و نام این مجتمع صنعتی را در میادین داخلی و خارجی پرآوازه کردند با چنان بی‌مهری مواجه شدند که به واقع اشک تمامی هرمزگانی‌ها در آمد و همه اهالی ورزش به حال این دو تیم گریستند. حال پس از خارج ساختن ورزش حرفه‌ای نوبت به اخراج و کسر حقوق و مزایای کارگران رسید.

تمامی این مشکلات از آنجایی آغاز شد که خریدار شرکت آلومینیوم المهدی هرمزآل پس از موفقیت در حذف تیم‌های ورزشی در جدیدترین اقدام خود اعلام نمود بخشی زیادی از پرسنل این شرکت می‌بایست اخراج شوند و پرسنل باقیمانده نیز از حقوق شرایط سخت و زیان‌آور محیط کار خارج خواهند شد که به‌دنبال این تصمیم، کارگران این شرکت از روز سه‌شنبه 7 اردیبهشت‌ماه در محل این کارخانه به طور گسترده تجمع کردند و درب ورودی این قطب بزرگ آلومینیوم را بستند و خواستار توضیح شفاف مسئولین شرکت در این خصوص شدند.

این موضوع تا جایی ادامه یافت که فرمانداری بندرعباس وارد عمل شد و فرماندار این شهر، علی نیکویی معاون سیاسی و اجتماعی خود را به جمع کارگران معترض المهدی هرمزآل فرستاد تا پیامی را به آنها برساند.

علی نیکویی در جمع معترضان گفت: خواسته‌های کارگران این شرکت در کمیسیون کارگری شهرستان بندرعباس، شورای تامین استان و شهرستان مطرح شده است و تصمیمات ذیل به صورت یک دستورالعمل لازم‌الاجرا برای هر دو طرف، خریدار و کارگران این شرکت ابلاغ می‌گردد.

1) برگشت به کار پرسنل اخراجی

2) منتفی بودن بحث 4 شیفت و خروج پرسنل از حقوق شرایط سخت و زیان‌آور محیط کار

معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار بندرعباس در ادامه خاطرنشان کرد: مقرر شده است در هفته آینده جلسه‌ای با حضور خریدار شرکت، نماینده خصوصی‌سازی، استاندار هرمزگان و اعضای شورای تامین استان برگزار شود و در مورد آینده این شرکت تصمیم مقتضی اتخاذ گردد.

بندرعباس این قطب بزرگ اقتصادی کشور به شهر آلومینیوم مشهور است. چرا کارکنان این منطقه اقتصادی آن هم مجموعه آلومینیوم در مضیقه‌اند، چرا این مجتمع صنعتی عریض و طویل را به فروش رساندند و به بخش خصوصی واگذار کردند؟!

حال جای این سوال باقی است چرا در ورودی این شهر اقتصادی نوشته‌اند " به بندرعباس شهر آلومینیوم خوش آمدید"؟!

نگذاریم فرزندان این آب و خاک روزی به قضاوت بنشینند و بگویند "من اهل شهر آلومینیوم هستم و پدرم از آلومینیوم اخراج شد".
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار