امام جمعه اهل سنت بندرعباس گفت: تقویت اعتماد عمومی در جامعه کنونی ضروری است و باید با ابزارهای مختلف در این باره تلاش کرد.
کد خبر: ۲۲۱۰۴۶
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۸ 29 April 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، سیدعبدالباعث قتالی ظهر امروز در خطبه‌های نمازجمعه اهل سنت بندرعباس اظهار داشت: بازسازی و تقویت اعتماد عمومی در جامعه امری ضروری است چون اعتماد اجتماعی از اصول دین ما است.

وی عنوان کرد:همه روابط انسان از رابطه خانوادگی، تجاری و حتی روابط فردی انسان متاثر از روابط اجتماعی است و همه باید در تقویت این باور عمومی در جامعه تلاش کنند.

امام جمعه اهل سنت بندرعباس تاکید کرد: اخلاق زیربنای اعتماد عمومی است و کم شدن آن در جامعه به کیان جامعه آسیب وارد می‌کند و متاسفانه اعتماد اجتماعی میان مردم به تدریج کم شده است و باید این رویه را اصلاح کنیم.

قتالی بزرگ‌ترین سرمایه یک اجتماع را باور و اعتماد مردم نسبت به یکدیگر دانست و گفت: اخلاق زیربنای تقویت اعتماد است و تقویت اخلاق در جامعه به تقویت اعتماد منجر می‌شود.

وی بسیاری از صفات نیک در وجود آدمی را متاثر از وجود روحیه اعتماد در جامعه دانست و خاطرنشان کرد: نوع‌دوستی و انسانیت نیز به اخلاق و اعتماد انسان وابسته است و عدم اعتماد در جامعه، نوع‌دوستی و کمک به هم‌نوع را از بین می‌برد.

امام جمعه اهل سنت بندرعباس اضافه کرد: بسیاری دیگر از فضیلت‌های اخلاقی نیز به اعتماد اجتماعی وابسته است و اگر مردم و مسئولین دست به دست هم داده و در جهت تقویت باور عمومی در اجتماع حرکت کنند، بدون شک بسیاری از مشکلات جامعه ما حل خواهد شد.

وی در بخش پایانی اظهارات خود با اشاره به مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در غرب استان هرمزگان، از مردم این منطقه خواست تا با مشارکت حداکثری در انتخابات به شکل‌گیری مجلسی قوی کمک کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار