نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: دولت در بها دادن به تولید داخلی، مبارزه با قاچاق و ساماندهی به سیستم بانکی به عنوان ابزارهای تحقق اقتصاد مقاومتی برنامه ندارد.
کد خبر: ۲۲۱۱۱۱
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۵ 29 April 2016

به گزارشخبرگزاری فارساز اردبیل، آیت‌الله سید حسن عاملی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر اردبیل اظهار کرد: عناصر اصلی اقتدار اقتصادی کنترل واردات، ارزشی شدن مصرف تولیدات داخلی، مبارزه بی‌امان با قاچاق و ساماندهی به بانک‌ها و مؤسسات مالی است که در فرمایشات مقام معظم رهبری نیز در جمع کارگران به آن اشاره شده اما دولت در این عرصه‌ها موفق عمل نکرده است.

وی ساماندهی مراکز بانکی و مالی به ویژه بانک‌های خصوصی را در حیات اقتصادی ایران و معماری آن بسیار مهم اعلام کرد و گفت: جای تأسف است که دولت در این زمینه با اعتقاد به اقتصاد آزاد از هرگونه اعمال حاکمیت اجتناب می‌کند.

امام جمعه اردبیل تصریح کرد: ملت ما چشم به مجلس جدید دوخته تا در این عرصه‌های بسیار حیاتی اقتصاد با تدبیر آنها امید مضاعف پیدا کند.

کوچکترین تخطی از قانون از کاندیداها قابل قبول نیست

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری از نامزدها خواست با اعلام نتایج انتخابات در برابر قانون تسلیم باشند و هیچ کس نباید مطالبات خارج از قانون داشته باشد.

عاملی بیان کرد: ‌هر چهار کاندیدا اعلام کردند که در نظرسنجی رتبه اول را دارند اما هیچ یک از این نظرسنجی‌ها معتبر نیست و اصلی‌ترین وسیله نظرسنجی خود مردم هستند.

وی از کاندیداها خواست که اگر اعلام شکست شد حتماً طرفداران خود را به قبول نتیجه ملزم کنند در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: کوچکترین تخطی قانون توسط نامزدها موجب عصیان طرفداران می‌شود و در این زمینه نامزد، مسئول اصلی حوادث پیش ‌آمده است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان ادامه داد: روز شنبه باید روز مهربانی، عطوفت و رفاقت باشد و تمام کینه‌ها، کدورت‌ها و رقابت‌ها روز شنبه دفع شود تا انتخابات عامل وحدت و عزت بوده و تبدیل به عامل اختلاف و ذلت نشود.

وی با اشاره به شهادت حضرت موسی‌ بن جعفر و اظهار تأسف برای علمای زندانی در آذربایجان اظهار امیدواری کرد که خلاصی سریع آنها توسط دولت آذربایجان فراهم آید.

علم و عمل پایه توسعه پایدار و اقتصاد مقاومتی است

امام جمعه اردبیل با گرامیداشت روز کارگر و معلم گفت: روز کارگر روز علم و عمل و روز تجلیل از عناصر اصلی توسعه پایدار و اقتصاد مقاومتی است.

عاملی عزت و اقتدار کشور را مرهون گردش چرخ اقتصاد و علم و فناوری بیان کرد.

وی اهتمام جدی و غیر شعاری در موضوع عدالت در حق آموزگاران علم و ادب و دانش را از مطالبات اصلی اعلام کرد که مجلس آینده باید آن را پیگیری کند.

خطیب جمعه اردبیل افزود: تکریم اصلی کارگر با اصلاح ساختار اقتصادی کشور امکان‌پذیر است و ترفیع اجتماعی و امنیت شغلی برای کارگران جز از این طریق میسر نیست.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار