آیت‌ الله صفایی بوشهری ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته بوشهر با اشاره به دیدار رهبر معظم انقلاب با گروهی از نمایندگان کارگران کشور، اظهار داشتند: در حوزه اقتصادی به ویژه اقتصاد مقاومتی حمایت از تولید داخلی از ارکان مهم اقتصادی و راه مقابله با تحریم‌های اقتصادی است.
کد خبر: ۲۲۱۹۲۰
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۰ 30 April 2016

ایشان افزودند: مسئولان اقتصادی نظام باید برای کیفیت بالا و همچنین کیفیت مطلوب متناسب با جغرافیای جمعیت ایران برنامه‌ریزی کنند اما متأسفانه به خاطر نداشتن بانک اطلاعاتی دقیق اقتصادی دچار عدم تراز اقلام کالا در ایران بوده‌ایم.

امام جمعه بوشهر تصریح کردند: باید به سمت تولیدات با کیفیت بالا و فوق استاندارد با کمیت لازم و صادرات و ایجاد رقابت با کشورهای دیگر حرکت کنیم.

آیت الله صفایی بوشهری خاطرنشان کردند: روند کنونی اقتصادی کشور با اندیشه‌های مقام معظم رهبری به ویژه طرح اقتصاد مقاومتی فاصله زیادی دارد. در طول انقلاب اسلامی در عرصه اقتصادی کارهای زیادی شده اما اصولی و منطبق با دانش اقتصادی و عرضه برنامه‌های دقیق نبوده است.

ایشان بیان کردند: به احیای فکر دانش‌بنیان اقتصادی و تنظیم سند چشم‌انداز 20 ساله اقتصادی بر اساس اندیشه‌های رهبری و مدیریت جهانی نیاز داریم.

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه مملکت نیاز به حرف و سخن گفتن و نوشتن ندارد، بیان داشتند: پروژه‌های اقتصادی در کشور نیاز به حرف و سخن ندارند بلکه در این زمینه نیازمند اقدام و عمل هستند.

آیت الله صفایی بوشهری با اشاره به ضرورت مبارزه با قاچاق، فرمودند: قاچاق یک حرکت مخرب اقتصادی است، رشد اقتصادی را از بین می‌برد و جامعه را به سمت بیکاری می‌کشاند. مسیر کالا اگر از راه قاچاق هموار شود دشمن از همین مسیر هم برای تهاجم فرهنگی و تهدیدات امنیتی استفاده می‌کند.

ایشان فرمودند: از اول انقلاب تاکنون در مورد قاچاق صحبت شده اما در این زمینه موفق عمل نکردیم که یا دلیل آن مدیریتی بوده و یا طراحی و برنامه‌ریزی اشکال داشته است.

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه مسئولان باید برخی اشتباهات و ضعف‌ها را بپذیرند، فرمودند: آمریکا در پروژه برجام به دنبال ایجاد مانع پیشرفت‌های هسته‌ای ایران بود و امتیازاتی هم گرفت اما از طریق فرابرجام امتیازاتی که داده را می‌خواهد بگیرد و نمونه آن سرقت 2 میلیارد دلار سرمایه مردم ایران است.

آیت الله صفایی بوشهری یادآور شدند: آمریکا به دنبال نفی اسلام انقلابی و ایران انقلابی است و از بین بردن روح و فکر اسلامی و فرهنگ انقلابی بودن است و به مسئولان دیپلماسی کشور هشدار می‌دهیم با دیپلماسی انفعال با آمریکا برخورد نکنید بلکه باید با دیپلماسی اقتدار با آمریکا برخورد کرد.

ایشان اظهار کردند: عربستان که زاییده سرویس‌های جاسوسی است گروهک‌های تروریستی را ایجاد کرده و تاریخی سراسر ننگ دارد لذا در این زمینه باید روش امام و توصیه‌های رهبری را سرلوحه کار خود قرار دهیم. آنان چگونه به خود اجازه می‌دهند برای حجاج ایرانی شرط و شروط بگذارند، چرا باید این طور برخورد کنیم که شیوخ مرتجع عربستان جرأت کنند برای ایران شرط بگذارند.

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه سران عربستان ننگ جهان اسلام هستند، فرمودند: ما مردم ولایتمدار و نمازگزاران استان بوشهر از مسئولان می‌خواهیم با سران استکبار و وابستگان آن با عزت و اقتدار برخورد کنند.

آیت الله صفایی بوشهری با طرح امنیت اخلاقی نیروی انتظامی اشاره کردند و افزودند: طرح امنیت اخلاقی مورد تأیید مردم است. آمار بالای طلاق در برخی استان‌ها و همچنین در بوشهر که از هر 5 ازدواج یک مورد به طلاق می‌انجامد به خاطر عدم امنیت اخلاقی در جامعه است.

ایشان در ادامه بیانات خود فرمودند: کسانی که با بدحجابی و بی‌حجابی وارد جامعه می‌شوند تحت یک جریان هستند تا فضاهای زندگی و جامعه را دچار آشوب کنند لذا نیاز است مسئولان در این زمینه برنامه‌ریزی کنند چرا که مردم واقعاً از بدحجابی و برخی امور خلاف اخلاق ناراحت هستند و نهادهای انتظامی و امنیتی باید در این زمینه به وظایف قانونی خود عمل کنند.

امام جمعه بوشهر با اشاره به روز ملی خلیج‌فارس با بیان اینکه این آبراه همیشه خلیج‌فارس بوده و خواهد بود، روز معلم را نیز تبریک گفت و اظهار داشتند: معلمان از پرتلاش‌ترین اقشار جامعه هستند و از خیرین و دستگاه‌های اجرایی

و مسئولان تقاضا دارم به آموزش و پرورش کمک‌های مادی و معنوی کنند.

آیت الله صفایی بوشهری در پایان با تبریک فرا رسیدن مبعث حضرت محمد(ص) و تسلیت سالروز شهادت امام موسی کاظم(ع)، بیان کرد: مراکز فرهنگی در این ایام به تبیین آموزه‌های مکتب اهل بیت(ع) بپردازند و جامعه نیز در مسیر هدایت‌های معصومین(ع) باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار