کد خبر: ۲۲۲۳۰۳
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۳ 01 May 2016


معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز از چاپ بیش از 800 عنوان کتاب در این استان طی سال گذشته خبر داد.

محمد طاهری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: یکی از اولویت‌های اصلی وزارت فرهنگ و ارشاد و همچنین اداره کل ارشاد استان البرز، ترویج فرهنگ کتابخوانی، حمایت از چاپ کتاب و حمایت از ناشران است.

وی افزود: در این زمینه طرح‌های متعددی طی 2 سال اخیر در استان البرز تدوین و اجرا شده و خوشبختانه شاهد رونق بازار کتاب و چاپ و نشر در این استان هستیم.

معاون اداره کل ارشاد استان البرز تصریح کرد: بر اساس آمارهای رسمی، طی سال 1394 در استان البرز و با تلاش ناشران این استان در مجموع 801 عنوان کتاب به چاپ رسیده است.

طاهری گفت: اکثریت مطلق آثار چاپ شده مربوط به کتاب‌های چاپ نخست بوده و در این سال شاهد چاپ 711 عنوان کتاب چاپ اول در البرز بودیم.از سوی دیگر ناشران استان البرز به دلیل استقبال مخاطبان طی سال گذشته 90 عنوان کتاب را چاپ مجدد کردند.

معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز بیان داشت: از مجموع 801 عنوان کتاب چاپ شده، 45 عنوان ترجمه بوده و مابقی تالیف نویسندگان ایرانی که بخش مهمی از آنها نویسندگان، هنرمندان و فرهنگیان بومی استان البرز هستند.

طاهری گفت: بر این اساس استان البرز در بین 31 استان کشور از نظر تعداد عناوین کتاب چاپ شده رتبه ششم کشور را به خود اختصاص داده است. همچنین در مقایسه چاپ کتاب بین سال‌های 93 و 94، شاهد رشد بیش از 4 درصدی هستیم.

معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز اعلام کرد: در این استان بیش از 100 مرکز نشر و ناشر دارای مجوز‌های قانونی هستند که از این تعداد 60 مرکز نشر فعالیت مستمر از حمایت اداره کل ارشاد البرز بهره‌مند می‌شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار