استاد انستیتو پاستور ایران گفت: استان اردبیل ظرفیت تولید داروی آنتوم را دارد و می توان خط تولید قرص گیاهی آن را در استان راه اندازی کرد.
کد خبر: ۲۲۲۸۴
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۹ 13 April 2015
به گزارش روابط عمومی بنیاد نخبگان استان اردبیل، پروفسور عظیم اکبرزاده خیاوی در نشست شرکت های دانش بنیان، استعدادهای برتر و نخبگان اردبیل افزود: با فراوری گیاه دارویی شوید موجود در دامنه های سبلان می توان خط تولید قرص گیاهی آنتوم را به بهترین شیوه در اردبیل ایجاد کرد که این دارو در کاهش چربی خون و کلسترول موثر است.

مدیرگروه پایلوت نانو بیوتکنولوژی انستیتو پاستور ایران، با بیان اینکه برای توسعه دانش محور استان اردبیل باید از پتانسیل های موجود در زمینه گیاهان دارویی و معادن فلزات بهینه استفاده کرد، افزود: مورچه های مرده این منطقه دارای ماده ضدسرطان است که این موضوع می تواند در شرکت های دانش بنیان مورد پژوهش قرار بگیرد.

رئیس انستیتو تغذیه ایران با تأکید بر استفاده مستمر از قارچ جایگزین مرغ و رعایت اصول تغذیه سالم و گیاهی گفت: با تولید کمپوست در استان اردبیل و صادرات آن در سطح کشور می توان به اقتصاد این منطقه را رونق و شکوفایی بخشید.

پروفسور اکبرزاده وجود آب های درمانی گاومیش گلی و قینرجه و آب های گرم سرعین را از ظرفیت های های درمانی استان اردبیل عنوان کرد و گفت: در این آب های گرم نوعی سدوموناس رادون خوار زندگی می کند که با تخلیص و کشت این باکتری می توان به دانش جدیدی دست یافت.

استاد نمونه دانشگاه علوم پزشکی ایران موفقیت های خود را مدیون فرهنگ قرآن دانست و افزود: عالمی که ایمان نداشته باشد، به علم دست نمی یابد، بنابراین استادان دانشگاه باید در محدوده قرآن کریم تدریس کنند چرا که اسرار و علم کائنات در آیه های این کتاب الهی نهفته است.

پروفسور اکبرزاده خیاوی متولد مشگین شهر و از چهره های ماندگار کشور در عرصه علم و فناوری است ، وی مولف 25 جلدی دایرۀالمعارف ملی نانو فناوری بوده و در انجمن بیوشیمی بالینی آمریکا، کمیته سیاست گذاری علوم دارویی وزارت بهداشت و درمان، کمیته اولیه مواد دارویی کشور و شبکه های کاربردی نانو فناوری نهاد ریاست جمهوری عضویت دارد.

دریافت جایزه کتاب سال(1390)، رتبه دوم بخش بین المللی جشنواره خوارزمی، تالیف 73 جلد کتب پژوهشی و اهدای آن به استان قدس رضوی ، تولید و واکسیناسیون 1500 نفر معتاد به مورفین، تولید نانو ذرات فلزات و ارائه طرح ملی بتاسل ترنس پلانیشن برای دیابتی ها از افتخارات کسب شده توسط پروفسور اکبرزاده است.

همچنین استاندارد زهر زنبور عسل با همکاری بنیاد نخبگان استان اردبیل، استادان و کارشناسان استان اردبیل تدوین و با همکاری و مساعدت های این دانشمند برجسته کشور در سازمان استاندارد ملی ایران تصویب شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار