مديرگروه پايلوت نانو بيوتكنولوژی انستيتو پاستور ايران به ضرورت کشت و تلخیص باکتری مقیم در آب های معدنی استان اردبیل تاکید کرد.
کد خبر: ۲۲۲۹۲
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۹ 13 April 2015

به گزارش خبرنگار مهر، عظیم اکبر زاده در نشست مشترک با اعضای بنیاد نخبگان و شرکت های دانش بنیان اردبیل گفت: در آب های گرم معدنی این استان نوعی باکتری ویژه «سدوموناس رادون خوار» حیات دارد.

وی با بیان اینکه حیات این باکتری در آب های گرم گاومیش گل و قینرچه مطالعه شده است، اضافه کرد: با کشت و تلخیص این باکتری می توان به دانش جدیدی دست یافت.

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران معتقد است برای توسعه دانش محور استان اردبيل بايد از پتانسيل های موجود در زمينه گياهان دارويی و معادن فلزات به طور بهينه استفاده كرد.

وی افزود: به طور مثال مورچه های مرده اين منطقه دارای ماده ضدسرطان است كه اين موضوع می تواند در شركت های دانش بنيان مورد پژوهش قرار بگيرد.

رئيس انستيتو تغذيه ايران با تأكيد بر استفاده مستمر از قارچ جايگزين مرغ و رعايت اصول تغذيه سالم و گياهی گفت: با توليد كمپوست در استان اردبيل و صادرات آن در سطح كشور می توان به اقتصاد اين منطقه رونق و شكوفايی بخشيد.

اکبر زاده با ابراز تأسف از كم توجهی مردم نسبت به تحقيق و صنعت تصريح كرد: سرمایه های ما به جای دانش گرا بودن ساختمان گرا است.

وی دلیل این اقبال عمومی را زودبازده بودن سرمایه گذاری در ساختمان دانست و افزود: علاوه بر این مشکلات اخذ پروانه توليد و موانع بوروكراسی اداری در این حوزه به مراتب کمتر است.

این استاد دانشگاه خواستار حمایت از ایده های برتر علمی در استان شد و به ضرورت توسعه شرکت های دانش بنیان برای دست یابی به زمینه های جدید شکوفایی اقتصادی تاکید کرد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار