هرمزگان صاحب چهارمین ارکستر سمفونیک ایران
مدیر اجرایی ارکستر سمفونیک بندرعباس گفت: آثار روز موسیقی جهان توسط ارکستر سمفونیک بندرعباس در 2 سانس در تالار آوینی شهر بندرعباس به اجرا در می‌آید. این ارکستر سمفونیک چهارمین ارکستر سمفونیک کشور بعد از تهران، تبریز و رشت است.
کد خبر: ۲۲۳۷۱۴
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۱ 03 May 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، وحید سهرابی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بندرعباس اظهار کرد: اولین اجرای ارکستر سمفونیک بندرعباس 16 اردیبهشت‌ماه در تالار شهید آوینی بندرعباس در دو بخش اجرای آثار کلاسیک و ایرانی برگزار خواهد شد.

وی افزود: در بخش کلاسیک آثاری همچون چایکوفسکی و براونس و در بخش ایرانی آثار حسین دهلوی، فراهیم سجادی و قطعه سعید ایزدی همراه با تک‌نوازی پیانو به اجرا در می‌آید.
 
مدیر اجرایی ارکستر سمفونیک بندرعباس ادامه داد: در این اجرا نوازندگانی همچون مصطفی گلشن نوازنده ابوآ، نرجس حسین‌نیا نوازنده کنترباس، مرتضی اولابندی نوازنده تیمپانی و وحید سهرابی نوازده ویولن به رهبری سعید ایزدی هنر خویش را به نمایش خواهند گذاشت.
 
سهرابی با بیان اینکه در این اجرا از سازهای کلاسیک جهانی نیز استفاده می‌شود، خاطرنشان کرد: در بخش زهی سازهای ویولن و آلتورسل،‌ در بخش بادی - چوبی سازهای ابوآ، فلوت و ساکسیفون و در بخش بادی - برنجی نیز سازهای هورن و ترومپت و در بخش کوبه‌ای سازهای تیمپانی، سنج و طبل بزرگ به اجرای هنرمندانه می‌پردازند.
 
وی از ارکستر سمفونیک بندرعباس به عنوان ظرفیت ارزشمندی در جهت معرفی هنرمندان، موسیقی فاخر هرمزگان و توانایی‌هایی‌ بالای آنان در حوزه موسیقی برای معرفی در سطح ملی و بین‌المللی یاد کرد و ادامه داد: این ارکستر چهارمین ارکستر کشور پس از ارکستر تهران،‌ تبریز و رشت به شمار می‌رود.
 
مدیر اجرایی ارکستر سمفونیک بندرعباس در پایان از مردم هنرمند و هنردوست استان هرمزگان خواست: با حضور در این ارکستر، ضمن حمایت از هنرمندان استان زمینه رشد و پیشرفت این ظرفیت ارزشمند را فراهم آورند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار