ارومیه- ایرنا- رئیس مجلس جمهوری خودمختار نخجوان گفت: برادری جمهوری آذربایجان و جمهوری اسلامی ایران دائمی است و من این كشور مسلمان را دو برادر و متحد یكدیگر می بینم.
کد خبر: ۲۲۴۵۵۱
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۸ 05 May 2016
به گزارش خبرنگار ایرنا، واصف طالب اوف عصر روز چهارشنبه در آیین افتتاح پایانه مرزی پلدشت در آذربایجان غربی اظهار كرد: جمهوری آذربایجان و جمهوری اسلامی ایران مشتركات بسیاری دارند كه سبب می شود این دو كشور متحد شوند.
وی با ابراز علاقه به افزایش مبادلات تجاری جمهوری خود مختار نخجوان با مناطق آزاد تجاری جمهوری اسلامی ایران افزود: به طور حتم بهره برداری از پایانه مرزی پلدشت نقش بسزایی در افزایش مراودات تجاری ما ایفا خواهد كرد.
رییس مجلس جمهوری خود مختار نخجوان ادامه داد: طی سفر اخیر رئیس جمهور آذربایجان به ایران، استفاده از پایانه مرزی پلدشت در گسترش ارتباطات دوجانبه با جمهوری اسلامی ایران مورد تاكید قرار گرفت.
طالب اوف در پایان به افزایش امكانات مرزی جهت تسهیل در عبور و مرور تاكید كرد.
همچنین در ادامه این مراسم، محسن پاك آیین سفیر جمهوری اسلامی ایران در باكو نیز از لغو روادید بین جمهوری آذربایجان و جمهوری اسلامی ایران خبر داد.
وی با بیان اینكه بهره برداری از پایانه مرزی پلدشت تاثیر بسزایی در محقق شدن اقتصاد مقاومتی در منطقه ایفا خواهد كرد، افزود: با بهره برداری از فاز اول پایانه مرزی پلدشت، شاهد افزایش مبادلات تجاری با كشور های همسایه خواهیم بود.
پاك آیین از سفر بیش از 45 هزار ایرانی در ایام نوروز به جمهوری آذربایجان خبر داد و بیان كرد: طبق بررسی های صورت گرفته، در سال گذشته بیش از یك میلیون آذربایجانی به ایران سفر كرده اند.
وی با ابراز خرسندی از گسترش روابط جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان گفت: خوشحالیم كه همزمان با افتتاح پایانه مرزی پلدشت، روابط ایران و آذربایجان در بالاترین سطح خود قرار دارد.
سفیر جمهوری اسلامی ایران در باكو با اشاره به پتانسیل های خاص جغرافیایی و اقتصادی آذربایجان غربی اظهار كرد: امیدواریم با ادامه حمایت های دولت تدبیر و امید، فعالیت پایانه ها و گمركات آذربایجان غربی شبانه روزی شود.
پاك آیین از تلاش سركنسولگری ایران در جمهوری آذربایجان در جهت افزایش همكاری های دوجانبه تشكر كرد.
به گزارش ایرنا، پایانه مرزی شهرستان پلدشت در شمال آذربایجان غربی به عنوان یكی از پایانه های مجهز كشور روز چهارشنبه طی آیینی با حضور مقامات ایران و جمهوری آذربایجان به بهره برداری رسید.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار