مدیر کمیته امداد امام خمینی شهرستان زنجان عنوان نمود:
مدیر کمیته امداد امام خمینی شهرستان زنجان : در پی اقدامات انجام شده توسط کمیته امداد امام خمینی شهرستان زنجان ۸ میلیارد ریال زکات جمع‌آوری شد.
کد خبر: ۲۲۴۹۱۸
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۶ 06 May 2016
بوالفضل عبداللهی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: زکات یکی از فرایضی است که در دین اسلام تاکید بسیاری بر پرداخت آن شده است.
وی با اشاره به اینکه اداره زکات به دبیری کمیته امداد اقدامات خود را در راستای جمع‌آوری زکات و هزینه‌کرد آن در امور محرومان را در بخش‌های مختلف انجام می‌دهد، افزود: در گام نخست اقدامات تبلیغی با هدف جلب مشارکت‌های مردمی انجام می‌شود.
مدیر کمیته امداد امام خمینی شهرستان زنجان با بیان اینکه در راستای انجام امور تبلیغی اقدام به برگزاری جلسات شورای زکات و همچنین جلسات چهره به چهره با مودیان زکات شده است، اظهار کرد: همچنین نصب بنر و توزیع بروشورهای تبلیغی نیز از دیگر اقداماتی است که در این بخش صورت گرفته است.
عبداللهی با بیان اینکه در پی اقدامات انجام شده ۸ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال زکات در شهرستان جمع‌آوری شد، افزود: این مبلغ زکات در امور محرومان هزینه شده است.
وی با اشاره به اینکه ۶۰ درصد از مبلغ زکات جمع‌آوری شده در امور محرومان در قالب اهدای کمک هزینه ازدواج، پرداخت کمک هزینه تحصیلی و …هزینه می‌شود، تصریح کرد: ۴۰ درصد از مبالغ جمع‌آوری شده نیز در راستای ساخت پروژه‌های عام‌المنفعه هزینه می‌شود.
مدیر کمیته امداد امام خمینی شهرستان زنجان با اشاره به اینکه مشارکت و مساعدت مردم موجب ارائه خدمات بهتر به مددجویان شده است، اضافه کرد: خیرین در طرح‌های مختلف کمیته امداد مشارکت مطلوبی دارند و در همین راستا طی سال گذشته در طرح اکرام ایتام ۱۲ میلیارد و ۳۴۰ میلیون ریال کمک مردمی جمع‌آوری شد.
عبداللهی با اشاره به اینکه در طرح محسنین نیز ۴۰۲ میلیون ریال کمک مردمی جمع‌آوری شد، اضافه کرد: این طرح برای کمک به فرزندان غیر یتیم خانواده‌های نیازمند زیرپوشش کمیته امداد اجرایی می‌شود.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار