نیک‌بخت با اشاره به اینکه سابقه درخشانی را در تعلیم و تربیت داریم، تصریح کرد: شأن و منزلت معلم از نظر مادی و معنوی باید بیشتر از امروز شناخته شود.
کد خبر: ۲۲۶۴۰۶
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۱ 08 May 2016
استاندار همدان با بیان اینکه هیچ قشری در جامعه برتر از قشر معلم نیست، گفت: یکی از رسالت‌های معلمان انتقال هویت ملی به دانش‌آموزان است.

به گزارش ایسنا، "محمدناصر نیک‌بخت" یک‌شنبه 19 اردیبهشت در مراسم تکریم و تجلیل از معلمان برتر استان، اظهار کرد: کودکی که به دبستان و دبیرستان می‌رود، معلمش را الگوی زندگی خود قرار می‌دهد و تمام شیوه گفتار و عملکرد معلم برای آن دانش‌آموز الگوست.

وی افزود: ایران بزرگ، امروز در زمره کشورهای بزرگ علمی شناخته شده است که منشأ آن تعلیم و تربیت معلمان بوده است.

نیک‌بخت با اشاره به اینکه سابقه درخشانی را در تعلیم و تربیت داریم، تصریح کرد: شأن و منزلت معلم از نظر مادی و معنوی باید بیشتر از امروز شناخته شود.

وی با تاکید بر اینکه معلم درس اخلاق را به دانش‌آموزان به عنوان آینده‌سازان و مدیران آینده جامعه، آموزش می‌دهد، ادامه داد: یکی از رسالت‌های معلمان انتقال هویت ملی به دانش‌آموزان است.

استاندار همدان تاکید کرد: این وظیفه معلمان است که هویت سازندگی، مملکت‌داری، توسعه فرهنگ و حفظ فرهنگ پایدار دیرینه ایران را به دانش‌آموزان منتقل کنند.

وی با بیان اینکه اخلاقی که دانش‌آموز از معلم می‌آموزد، در تمام دوره زندگی‌اش به کار می‌برد، گفت: معلم باید با تعصب و حمیت بیشتری به کارش نگاه کند تا به مملکت آسیبی وارد نشود.

نیک‌بخت در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد: در واقع معلمان نباید دغدغه‌های مادی داشته و غیر از معلمی نباید حرفه دیگری داشته باشند اما متاسفانه تحمیل تحریم‌های ناعادلانه شرایط را به گونه‌ای دیگر رقم زد.

وی افزود: خوشبختانه اکنون وضعیت برجام و مبادلات روز به روز بهتر می‌شود و اکیپ‌های خارجی هر روز به ایران می‌آیند و پذیرفته‌اند که باید سرمایه‌های اقتصادی خود را به کشور ما بیاورند.

وی گفت: معلمان باید دانش‌آموزان را از توفیقات به دست آمده نظام آگاه کنند چراکه این توفیقات متعلق به تمامی آحاد مردم است.

استاندار همدان به موفقیت‌های به‌دست آمده از برجام اشاره و عنوان کرد: برجام آوردهای زیادی برای کشور داشته به طوریکه تحریم‌های ظالمانه برداشته شده و رفت و آمدهای اقتصادی برای توسعه کشور آغاز شده است.

وی در پایان تاکید کرد: دانش‌آموزان باید از اکنون بدانند که اقتصاد مقاومتی چیست و چگونه می‌توان به آن رسید و این وظیفه با اهمیت بر دوش کسی جز معلمان فداکار نیست.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار