معاون پیشگیری بهزیستی ایلام گفت: طلاق عاطفی بیش از طلاق رسمی بنیان خانواده را با چالش مواجه می‌کند.
کد خبر: ۲۲۷۹۱۸
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۶ 11 May 2016

معاون پیشگیری بهزیستی ایلام گفت: طلاق عاطفی بیش از طلاق رسمی بنیان خانواده را با چالش مواجه می‌کند.

به گزارش تابناک ایلام،«شاپور کردی»در خصوص این خبر اظهار کرد: در حال حاضر در میانگین کشوری 48  درصد طلاق‌ها در 4 سال اول زندگی مشترک به وقوع می‌پیوندد از طلاق‌ها که متاسفانه این آمار در  استان ایلام 61 است. 

وی بابیان اینکه طلاق‌های سه سال تا پنج سال اول زندگی خطری جدی برای ازهم‌پاشیده شدن نظام خانواده و افزایش آسیب‌های اجتماعی است، افزود: متأسفانه ازدواج‌ها در استان ایلام بدون شناخت و سریع انجام می‌شود که ناشی از  بافت قومی و قبیله‌ای حاکم بر استان است.

کردی با اشاره به اینکه  عدم شناخت کافی بزرگ‌ترین دلیل طلاق در استان است، تصریح کرد: خانواده‌ها باید در دوران نامزدی بیشتر به فرزندان خود فرصت دهند که با اخلاق و رفتار هم آشنا شوند.

معاون پیشگیری بهزیستی ایلام ادامه داد: حداقل یک سال برای آشنایی پسر و دختر با هم و سنجش رفتار یکدیگر لازم است اما در استان ایلام در برخی ازدواج‌ها این مدت کمتر از 2 هفته است. 

وی با تأکید بر اینکه خانواده باید با نظارت درست و منطقی اجازه دهند فرزندان با خلق‌وخوی هم آشنا شوند، گفت: بی‌احتیاطی در این حوزه آسیب جدی برای طرفین و جامعه به دنبال دارد.

کردی گفت: هرچند ممکن است طلاق رسمی در برخی ازدواج‌ها صورت نگیرد اما مشکلات خود را به صورت طلاق عاطفی نشان می‌دهد که مشکلات آن بیشتر از طلاق رسمی است.

معاون پیشگیری بهزیستی استان ایلام افزود: در طلاق عاطفی زن و شوهر عواطف خود را از یکدیگر دریغ می‌دارند و احساس خود را از یکدیگر پنهان می‌کنند و جذابیتی برای یکدیگر ندارند که برای بنیان خانواده بحران به حساب می‌آید./م



منبع:ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار