مدیرکل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد گفت: کهگیلویه و بویراحمد با دارا بودن یک میلیون و 700 هزار هکتار جنگل و مرتع ظرفیت قابل توجهی در زمینه کشت گیاهان دارویی به خصوص گیاه آنغوزه دارد.
کد خبر: ۲۲۷۹۲۱
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۳ 11 May 2016
به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، عزت‌الله بهشت‌فر در جمع خبرنگاران اظهار کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد ظرفیت و شرایط بسیار مناسبی برای کشت گیاهان دارویی دارد.

وی تصریح کرد: آنغوزه، کرفس، باریجه و جاشیر خوراکی از جمله گیاهانی هستند که شرایط رشد را به خوبی در استان کهگیلویه و بویراحمد دارند.

مدیرکل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد گفت: تاکنون توانسته‌ایم در راستای حفظ و جلوگیری از فرسایش خاک مراتع زیادی را در مناطق استان به زیر کشت گیاهان دارویی ببریم.

این مسؤول عنوان کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد با دارا بودن یک میلیون و 700 هزار هکتار جنگل و مرتع ظرفیت قابل توجه‌ای در زمینه کشت گیاهان دارویی بخصوص گیاه آنغوزه دارد.

وی افزود: توسط کارشناسان منابع طبیعی مناطقی که گیاه دارویی آنغوزه شرایط خوبی برای رشد دارد شناسایی و مناطق مستعد کشت این گیاهان به کشاورزان اعلام می‌شود.

وی بیان کرد: 200 هزار هکتار مرتع با ظرفیت کشت گیاهان دارویی در استان وجود دارد که با همکاری کشاورزان، اداره‌کل منابع طبیعی و جهاد کشاورزی به زیر کشت می‌رود.

این مسؤول به صادرات این محصول به دیگر کشورها اشاره کرد و افزود: در این استان از هر هکتار 160 کیلوگرم شیره آنغوزه تولید و به کشورهای اروپایی صادر می‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد به برخی مشکلات پیش روی کشاورزان اشاره و خاطرنشان کرد: عدم بسته‌بندی مناسب و نبود کارخانه فرآوری گیاهان دارویی در استان از مشکلاتی است موجب شده که دلالان و سودجویان با قیمت پایین‌تر این محصولات را از کشاورزان خریداری کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار