مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه وبویراحمد بخشی نگری را مهمترین مشکل حفظ محیط زیست دانست و افزود: حفظ مواهب طبیعی به عنوان بستر توسعه پایدار نیازمند همکاری دیگر بخش های اجرایی و مشارکت بیش از پیش سمن ها و مردم است.
کد خبر: ۲۲۹۱۴۱
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۶:۲۹ 14 May 2016
به گزارش خبرنگار ایرنا، سید اسدالله هاشمی عصر جمعه در افتتاحیه پنجمین جشنواره بین المللی فیلم سبز در یاسوج افزود: حفاظت از این میراث گرانبها به تنهایی برای محیط زیست امکان پذیر نیست، بلکه مشارکت مردم و تشکل های زیست محیطی برای حفاظت پایدار نیاز دارد.
وی حضور تشکلهای زیست محیطی در کنار دولت و مسئولان را نقطه عطفی برای حفاظت پایدار از محیط زیست دانست و اظهار کرد: حفاظت چشمگیر تشکل های زیست محیطی از محیط زیست باید افزایش یابد.
وی با اشار به اینکه مقام معظم رهبری محیط زیست را مساله ملی اعلام کرد گفت: تمام اقشار مردم و دستگاهای دولتی در کنار سازمان محیط زیست به حفظ این مواهب طبیعی کمک کنند.
هاشمی با بیان اینکه مسئولان محیط زیست به تشکلهای زیست محیطی نگاه ویژه ای دارند بیان کرد: تشکلهای زیست محیطی بازوان توانمند محیط زیست هستند.
وی عنوان کرد: حضور آگاهانه مردم در کنار مسئولان در حفاظت از محیط زیست باید بصورت یک فرهنگ در جامعه نهادینه شود.
مدیرکل حفاظت محبط زیست کهگیلویه وبویراحمد به پیشتازی مردم کهگیلویه وبویراحمد در عرصه های مختلف دفاع از انقلاب و نظام اشاره کرد و افزود: مشارکت مردم دراین استان در عرصه حفاظت از محیط زیست ، گونه های جانوری و گیاهی آن مطلوب نیست.
هاشمی با اشاره به عرصه 312 هزار هکتاری مناطق حفاظت شده محیط زیست این استان گفت: وجود گونه های کمیاب، در معرض خطر و گونه های با حساسیت بالا به خوبی حفاظت می کند.
وی تنوع زیستی کهگیلویه وبویراحمد را یک ظرفیت بسیار مهم برای توسعه ذکر کرد و افزود:پراکندگی عرصه ها، کمبود نیرو و امکانات مشکلات زیادی را برای حفظ محیط زیست استان به وجود آورده است.
مدیرکل محیط زیست تصریح کرد: محیط زیست نه تنها مانع توسعه نیست بلکه همواره در کنار توسعه استان بوده و توسعه پایدار باحفظ محیط زیست نیز ممکن خواهد بود.
وی وجود 45 گونه پستاندار، 220 گونه پرنده، دوهزار گونه گیاهی، 44 گونه اندومیک 'بومی' را از ظرفیت محیط زیست استان اعلام کرد.
هاشمی افزود: جشنواره فیلم سبز بعد از 10 سال وقفه در 60 نقطه کشور در حال اجرا است.
این جشنواره به مدت هفت روز در یاسوج با نمابش 250فیلم وانیمیشن ادامه خواهد داشت.
اولین روز این جشنواره همراه با نمایش فیلم های مستند با استقبال دوستداران محیط زیست مواجه شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار