مدیرکل منابع طبیعی لرستان :
مدیرکل منابع طبیعی لرستان گفت: از سال‌ 86 تا سال گذشته 17 هزار هکتار از مراتع و جنگل‌های استان لرستان طی 936 فقره آتش‌سوزی تخریب شده‌اند.
کد خبر: ۲۳۰۳۹۴
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۶:۴۲ 16 May 2016

 به گزارش تابناک لرستان ،به نقل از برنا شیرزاد نجفی  در جلسه ستاد مدیریت بحران استان لرستان در خرم‌آباد با اشاره به خسارات وارده به جنگل‌ها و مراتع استان در سال گذشته با وقوع آتش‌سوزی‌ها اظهار داشت: از سال‌ 86 تا سال گذشته 17 هزار هکتار از مراتع و جنگل‌های استان لرستان طی 936 فقره آتش‌سوزی تخریب شده‌اند.

خبرگزاری فارس: 17 هزار هکتار از مراتع و جنگل‌های استان لرستان تخریب شده‌اند

مدیرکل منابع طبیعی لرستان با بیان اینکه 43 درصد از مساحت استان پوشیده از جنگل و مرتع است، گفت: شهرستان‌های الیگودرز دارای بیشترین و شهرستان ازنا دارای کمترین پوشش گیاهی در سطح استان هستند.

وی در خصوص اهمیت حفاظت از منابع طبیعی تاکید کرد: به طور میانگین در سطح کشور به ازای هر 13 هکتار یک محافظ وجود دارد، این در صورتی است که در لرستان به ازای هر 27 هکتار یک نفر به منظور حفاظت و نگهداری از منابع طبیعی مشغول به خدمت است.

این مسؤول با یادآوری کمبود نیروی انسانی در حفاظت از منابع طبیعی استان افزود: علت 95 درصد از آتش‌سوزی‌ها دارای منشا انسانی هستند.

نجفی که عوامل بروز آتش‌سوزی‌ها را دارای عامل‌های عمدی و غیرعمدی دانست، بیان کرد: بیش‌ترین حریق در سال گذشته در شهرستان کوهدشت رخ داده است.

مدیرکل منابع طبیعی لرستان با اشاره به وجود 110 نقطه بحرانی در استان عنوان کرد: کمبود اعتبارات و تجهیزات لازم جهت اطفاء حریق، کمبود نیروی حفاظتی، افزایش گردشگران در جنگل‌ها و مراتع و همچنین صعب‌العبور بودن این مناطق اصلی‌ترین مشکلات در زمینه اطفاء حریق هستند.

وی ادامه داد: استقرار یک بالگرد، احداث برجک دیدبانی در نقاط بحرانی، خرید کامیون تانکردار و احداث آتش‌بر در مناطق حساس و بحرانی الزامی هستند.

این مسئول در پایان اعتبار مورد نیاز برای انجام فعالیت‌های مربوط به پیشگیری از اطفاء حریق، کشف و شناسایی نقاط بحرانی، اطفاء حریق و همچنین عملیات بعد از حریق را 163 میلیارد ریال اعلام کرد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار