کاروان ورزشی گرگان با اقتدار مقام اول نخستین دوره المپیاد ورزشی استان گلستان را کسب کرد.
کد خبر: ۲۳۱۱۰۱
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۹ 17 May 2016
کاروان ورزشی گرگان با اقتدار مقام اول نخستین دوره المپیاد ورزشی استان گلستان را کسب کرد.
به گزارش تابناک گلستان به نقل از مهر؛ حدود یک دهه پیش برای نخستین بار رقابت‌هایی تحت عنوان المپیاد ورزشی ایرانیان با هدف استعدادیابی در سطح کشور برگزار شد و فرصتی بود تا استعدادهای ورزش ایران در رشته‌های مختلف خودی نشان بدهند، اما این مسابقات پس از برگزاری چند دوره متوقف و دیگر خبری از آن نشد.
اداره کل ورزش و جوانان گلستان در حرکتی نوین اقدام به برگزاری المپیاد ورزشی استانی در رده سنی نوجوانان کرد و با دعوت از وزیر ورزش و جوانان و استاندار در مراسم افتتاحیه، اهمیت این رقابت‌ها را نشان داد.
این رقابت‌ها با عنوان اجلاسیه چهارهزار شهید استان گلستان و با حضور ۱۷ شهرستان و بخش از اوایل اردیبهشت امسال در دو بخش پسران و دختران و در رشته‌های ورزشی فوتبال (پسران)، فوتسال (دختران)، کشتی (پسران)، والیبال، بسکتبال، تکواندو، کاراته، تنیس روی میز، بدمینتون، دوومیدانی و ژیمناستیک آغاز شد و حدود ۲۰ روز به طول انجامید.
نزدیک به چهارهزار ورزشکار، مربی، سرپرست، داور و عوامل اجرایی در این مسابقات درگیر شدند و کمیته استعدادیابی اداره کل ورزش و جوانان گلستان نیز وظیفه شناسایی استعداد در این رقابت‌ها را بر عهده داشت.
استقبال خوب شهرستان‌ها و ایجاد فضای رقابتی میان آنها، شور و هیجان خاصی به این رقابت‌ها بخشیده بود و البته کاوران ورزشی گرگان با اختلاف قابل توجهی موفق به کسب عنوان قهرمانی نخستین دوره المپیاد ورزشی گلستان شد که نگاهی به چگونگی کسب مدال شهرستان‌ها در ۱۰ رشته برگزار شده و ظرفیت آنها در این رشته‌ها خواهیم داشت.
قهرمانی بلامنازع گرگان با کسب ۳۴ مدال طلا
در پایان نخستین دوره المپیاد ورزشی گلستان، کاروان‌های ورزشی شهرستان‌های گرگان، بندرترکمن و گنبدکاووس به ترتیب مقام‌های اول تا سوم را کسب کردند تا خود را به عنوان قطب‌های ورزش استان معرفی کنند.
نتایج نهایی نخستین دوره المپیاد ورزشی استان گلستان:
۱ – گرگان: ۳۴ طلا، ۱۱ نقره، ۲۱ برنز
۲ – بندرترکمن: ۱۳ طلا، ۱۰ نقره، ۱۱ برنز
۳ – گنبدکاووس: ۷ طلا، ۲۳ نقره، ۱۶ برنز
۴ – کردکوی: ۵ طلا، ۵ نقره، ۷ برنز
۵ – آق قلا: ۵ طلا، ۴ نقره، ۴ برنز
۶ – علی آباد کتول: ۴ طلا، ۵ نقره، ۱۰ برنز
۷ – نوکنده: ۴ طلا، ۲ نقره، ۳ برنز
۸ – مینودشت: ۴ طلا، یک نقره، ۶ برنز
۹ – کمالان: ۳ طلا، ۷ نقره، ۲ برنز
۱۰ – بندرگز: ۲ طلا، ۵ نقره، ۷ برنز
۱۱ – رامیان: ۲ طلا، ۳ نقره، ۷ برنز
۱۲ – گمیشان: ۲ طلا، یک نقره، ۳ برنز
۱۳ – آزادشهر: یک طلا، ۲ نقره، ۵ برنز
۱۴ – کلاله: بدون طلا، ۲ نقره، یک برنز
۱۵ – گالیکش: بدون طلا، یک نقره، ۳ برنز
۱۶ – خان ببین: بدون طلا، بدون نقره، ۳ برنز
۱۷ – مراوه تپه: بدون طلا، بدون نقره، بدون برنز


قهرمانی گرگان در تمامی رشته‌های تیمی
کاروان ورزشی گرگان در رشته‌های تیمی تمامی مدال‌های طلای توزیع شده را از آن خود کرد که در ادامه به آن اشاره‌ای خواهیم داشت:
فوتبال (پسران): مرحله نهایی فوتبال پسران در استادیوم آزادی گنبدکاووس برگزار شد که گرگان با برتری مقابل میزبان جام قهرمانی را به خانه برد و آزادشهر در جایگاه سوم ایستاد.
فوتسال (دختران): مرحله نهایی این رقابت‌ها در سالن امام خمینی (ره) گرگان برگزار شد که تیم میزبان با غلبه بر بندرگز موفق به کسب عنوان قهرمانی شد و مینودشت عنوان سوم را به دست آورد.
والیبال (پسران): مرحله نهایی مسابقات والیبال پسران در سالن المپیک گنبد برگزار شد که تیم گرگان مقابل بندرترکمن به پیروزی رسید تا قهرمان شود و گنبدکاووس در مکان سوم قرار گرفت.
والیبال (دختران): سالن آزادی گرگان میزبانی مرحله نهایی رقابت‌های والیبال دختران را بر عهده داشت که گرگانی‌ها با برتری مقابل کردکوی مدال طلا را از آن خود کردند و گنبدکاووس موفق به کسب مدال برنز شد.
بسکتبال (پسران): مرحله نهایی این رقابت‌ها در خانه بسکتبال گرگان برگزار شد که میزبان با پیروزی مقابل کلاله جام قهرمانی را در خانه نگه داشت و رامیان با غلبه بر کردکوی مدال برنز را کسب کرد.
بسکتبال (دختران): مرحله نهایی مسابقات بسکتبال دختران نیز در خانه بسکتبال گرگان برگزار شد که باز هم گرگانی‌ها عنوان قهرمانی را کسب کردند و تیم‌های گنبدکاووس و بندرترکمن، به ترتیب دوم و سوم شدند.
پیشتازی بندرترکمن در دوومیدانی استان
دوومیدانی کاران بندرترکمن توانستند در هر دو بخش پسران و دختران که به میزبانی مجموعه ورزشی شهید قاندومی این شهرستان برگزار شد، در مجموع به قهرمانی دست پیدا کنند.
در بخش پسران ۹۰ ورزشکار از ۱۲ شهرستان در ۱۴ ماده با یکدیگر به رقابت پرداختند که تیم بندرترکمن با کسب ۹۸ امتیاز عنوان قهرمانی را کسب کرد و تیم‌های آق قلا با ۵۵ امتیاز و گنبدکاووس با ۵۴ امتیاز به ترتیب در مکان‌های دوم و سوم ایستادند.
در بخش دختران نیز ۸۰ ورزشکار از ۹ شهرستان در ۱۲ ماده با یکدیگر رقابت کردند که بندرترکمن با ۸۱ امتیاز در جایگاه نخست ایستاد و گنبدکاووس با ۷۷ امتیاز و آق قلا با ۳۷ امتیاز عنوان‌های دوم و سوم را کسب کردند.
ژیمتاستیک گلستان در تسخیر گرگانی‌ها
رقابت‌های ژیمناستیک در هر دو بخش پسران و دختران با قهرمانی تیم گرگان به پایان رسید.
در بخش پسران که در سالن لاله گرگان برگزار شد، تیم گرگان با کسب ۱۲۸.۹۰۰ امتیاز عنوان نخست را به دست آورد و تیم‌های گنبدکاووس با ۶۶.۴۰۰ امتیاز و آزادشهر با ۵۰.۹۵۰ امتیاز به ترتیب دوم و سوم شدند.
بخش دختران نیز به میزبانی بندرگز برگزار شد که باز هم تیم گرگان با مجموع ۱۳۰.۲۰۰ امتیاز مقام قهرمانی را از آن خود کرد و شهرستان‌های آزادشهر و علی آباد کتول به ترتیب با کسب ۳۹.۵۰۰ و ۳۴.۶۰۰ امتیاز مقام‌های دوم و سوم را به دست آوردند.


نوکنده همچنان قطب کشتی آزاد گلستان
۱۱۰ آزادکار در ۱۰ ورن به میزبانی بندرگز با یکدیگر رقابت کردند که در پایان تیم نوکنده با کسب ۸۱ امتیاز قهرمان شد و تیم‌های گرگان با ۶۹ امتیاز و بندرگز با ۶۴ امیتاز در رده های دوم و سوم قرار گرفتند، همچنین تیم‌های گنبدکاووس، کردکوی و رامیان به ترتیب در جایگاه‌های چهارم تا ششم ایستادند.
در این رقابت‌ها کشتی گیران نوکنده ای موفق به کسب چهار مدال طلا، یک مدال نقره و سه مدال برنز شدند تا خود را همچنان به عنوان قطب کشتی آزاد استان گلستان معرفی کنند.

درو کردن مدال‌ها توسط تکواندوکاران گرگانی
در رشته تکواندو در هر دو بخش پسران و دختران، عنوان قهرمانی به تیم گرگان رسید.
مسابقات تکواندو پسران به میزبانی رامیان برگزار شد که در نهایت تیم گرگان با کسب ۵۴ امتیاز بر سکوی قهرمانی ایستاد و تیم‌های گنبدکاووس با ۴۲ امتیاز و علی آباد کتول با ۳۲ امتیاز، مقام‌های دوم و سوم را کسب کردند.

رقابت‌های تکواندو دختران نیز در شهرستان آزادشهر برگزار شد که تیم گرگان با کسب ۶ مدال طلا، دو مدال نقره و دو مدال برنز قهرمان شد، علی آباد کتول با کسب یک مدال طلا، دو مدال نقره و دو مدال برنز عنوان نایب قهرمانی را کسب کرد و تیم‌های مینودشت و آزادشهر هر کدام با کسب یک مدال طلا و یک مدال نقره به طور مشترک سوم شدند.

کمالان و گرگان بر سکوی قهرمانی کاراته
مسابقات کاراته پسران در کمالان برگزار شد که تیم میزبان با کسب سه مدال طلا، سه مدال نقره و یک مدال برنز بر سکوی قهرمانی ایستاد و تیم‌های گرگان با کسب سه مدال طلا، دو مدال نقره و دو مدال برنز و علی آباد کتول با کسب یک مدال طلا، یک مدال نقره و دو مدال برنز، به ترتیب دوم و سوم شدند.
در بخش دختران نیز که به میزبانی گالیکش برگزار شد تیم گرگان با کسب دو مدال طلا، یک مدال نقره و یک مدال برنز موفق به کسب مقام قهرمانی شد، بندرگز با کسب یک مدال طلا، یک مدال نقره و یک مدال برنز عنوان نایب قهرمانی را کسب کرد و علی آباد کتول با کسب یک مدال طلا و دو مدال برنز در جایگاه سوم ایستاد.


تنیس روی میز گرگان قهرمان پسران و دختران
رقابت‌های تنیس روی میز پسران در سالن دکتر مقصودلو گرگان برگزار شد که ۵۰ ورزشکار در قالب ۱۰ تیم با یکدیگر رقابت کردند که در مجموع تیمی، گرگان، گنبدکاووس و آق قلا به ترتیب مقام‌های اول تا سوم را به دست آوردند.
در بخش دختران این رشته نیز چهار تیم در گرگان با یکدیگر رقابت کردند که در پایان تیم های گرگان، بندرگز، گنبدکاووس و آزادشهر به ترتیب عنوان‌های اول تا چهارم را کسب کردند.
قهرمانی مینودشت و گرگان در بدمینتون
مسابقات بدمینتون با شرکت ۶ تیم در قالب دو گروه سه تیمی در بخش دختران به میزبانی رامیان و در بخش پسران به میزبانی علی آباد کتول برگزار شد که از هر گروه دو تیم برتر به مرحله بعدی راه یافتند.
در بخش دختران، تیم گرگان با شکست رقبا به مقام قهرمانی رسید و تیم گنبدکاووس در مکان دوم ایستاد. تیم های رامیان و کردکوی نیز به طور مشترک سوم شدند.
در بخش پسران نیز، تیم مینودشت با شکست رقبایش عنوان قهرمانی را کسب کرد. تیم گنبدکاووس نایب قهرمان شد و تیم های رامیان و گرگان نیز بر سکوی سومی ایستادند.
رقابت‌های المپیاد ورزشی گلستان قرار است هر ساله در رده سنی نوجوانان برگزار شود تا استعدادهای استان در رشته‌های مختلف ورزشی به خصوص رشته‌های دارای ظرفیت و المپیکی شناسایی شوند.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار