مدیرعامل شبکه آب‌وفاضلاب روستایی سبزوار گفت: 9 روستای این شهرستان با جمعیتی بیش از هزار و 100 نفر فاقد شبکه توزیع آب شرب بهداشتی است.
کد خبر: ۲۳۱۷۶۲
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۴ 18 May 2016

به گزارش تابناك رضوي، محمدرضا چشمی با بيان اين مطلب، اظهار کرد: بالغ بر 106 روستا با جمعیت بیش از 53هزار نفر دارای آب شرب بهداشتی هستند ولی 9 روستای این شهرستان با جمعیتی بیش از هزار و 100 نفر فاقد شبکه توزیع آب شرب بهداشتی است.

وی با بیان اینکه به روستاهای دو چاهی، جراحی، استاج، بسک، بادآشیان و شهر سوخته و کلاته دولت، بینق و نوده سرسره با تانکر آب‌رسانی صورت می‌گیرد، افزود: احداث دو حلقه چاه، راه‌اندازی سه باب ایستگاه پمپاژ، ایجاد هزار و 150 متر شبکه فشار متوسط برق، احداث هزار و 900 مترمکعب مخزن بتنی، 23 کیلومتر شبکه توزیع و 27 کیلومتر شبکه خط انتقال از مهم‌ترین اقدامات صورت گرفته در سطح روستاهای این شهرستان است.

مدیرعامل شبکه آب و فاضلاب روستایی سبزوار میزان اعتبارات پروژه‌های عمرانی سال 94 را بالغ بر 60 میلیارد ریال دانست و خاطرنشان کرد: بالغ بر 15 میلیارد ریال از اعتبارات سال گذشته جذب شده و پروژه‌های مجتمع‌های آبی روستاهای کیذور، همایی، باغجر و ظفر درحال اجرا است.

چشمی با اشاره به عدم تحقق میزان بسیاری از پروژه‌های نیمه‌تمام این شهرستان، ادامه داد: سبزوار در جذب اعتبارات مورد نیاز آب و فاضلاب روستایی عملکرد خوبی نداشته ولی بالغ بر 90 درصد از توافقات ما اجرایی شده است.

وی اعتبارات حوزه نگهداری، توسعه و بهره‌برداری از شبکه آب و فاضلاب را بالغ بر 11 میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: خوشبختانه در این حوزه 70 درصد اعتبارات جذب شده و مهم‌ترین برنامه‌های ما اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام است لذا برای اتمام پروژه آب‌رسانی به روستای باغجر بالغ بر 7 میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته و امیدواریم به‌زودی این پروژه به اتمام برسد.

مدیرعامل شبکه آب و فاضلاب روستایی سبزوار با بیان اینکه پروژه آب‌رسانی به روستای باغجر با پیشرفت 80 درصدی همراه بوده است، بیان کرد: این طرح قرار بود در ایام دهه فجر به بهره‌برداری برسد که به دلیل کمبود اعتبارات پروژه به اتمام نرسیده است.

چشمی اضافه کرد: اگر اعتبارات 60 میلیارد ریالی سال 94 به صورت کامل جذب می‌شد بسیاری از بدهی‌های پیمانکاران و نیز خط انتقال آب به روستاهای این شهرستان به بهره‌برداری می‌رسید.

منبع: فارس


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار