معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرمانداری ویژه ملایر گفت: طراحی و نقشه برداری فاز نخست عملیات اجرایی نخستین تقاطع غیرهمسطح ملایر انجام شد و اجرای این طرح به زودی در راستای روانسازی ترافیک در میدان انقلاب این شهر آغاز می شود.
کد خبر: ۲۳۲۸۶
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۲ 16 April 2015

معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرمانداری ویژه ملایر گفت: طراحی و نقشه برداری فاز نخست عملیات اجرایی نخستین تقاطع غیرهمسطح ملایر انجام شد و اجرای این طرح به زودی در راستای روانسازی ترافیک در میدان انقلاب این شهر آغاز می شود.

به گزارش ایرنا ؛صحبت الله نجفی در شورای هماهنگی ترافیک شهرستان ملایر افزود:در فاز نخست این طرح، دو لاین چپ گرد روگذر از بلوار انقلاب به سمت بلوار نبوت و از بلوار محمدملایری به سمت بلوار شهید بهشتی احداث می شود که کار طراحی و نقشه برداری آن به طور کامل انجام شده است.

وی اظهار داشت: طبق قرارداد منعقد شده میان شهرداری و پیمانکار طرح، 110 میلیارد ریال اعتبار اولیه برای اجرای این پروژه پیش بینی شده و قرار است طرح در 12 ماه به بهره برداری برسد.

وی با تاکید بر همکاری دستگاه های خدمات رسان در مدت زمان اجرای این طرح افزود: موانع زیادی در مقابل دستگاه های خدمات رسان برای اجرای این پروژه وجود دارد که نیاز است معارض های شرکت های خدماتی در حریم تقاطع به نقطه مطلوب برسند.

نجفی تاکید کرد: جزییات طرح باید به صورت کامل از سوی شهرداری در اختیار دستگاه های خدمات رسان قرار گیرد تا در زمان احداث تقاطع موانعی بر سر راه آن وجود نداشته باشد.

وی بیان داشت: تمامی پیشنهادات و نظرات دستگاه های خدمات رسان در خصوص رفع موانع و حل مشکلات در راستای احداث تقاطع غیرهمسطح برای فاز نخست تا پایان فروردین ماه و برای فاز دوم تا پایان اردیبهشت ماه باید به فرمانداری اعلام شود.

وی یکی از اولویت های مهم تقاطع غیرهمسطح میدان انقلاب را پیش بینی وضعیت ترافیک در زمان اجرای طرح عنوان کرد و گفت: تردد و عبور و مرور در تمامی مسیرهایی که در بلوارهای محل اجرای تقاطع بسته می شوند، به کنارگذرها انتقال داده می شود و پیش بینی لازم برای جابجایی ایستگاه برون شهری ملایر-همدان نیز باید هرچه سریعتر انجام شود.

معاون فرماندار ویژه ملایر بر لزوم تجهیز کارگاه این پروژه تا 26 فروردین ماه تاکید کرد و اظهار داشت: قبل از عملیات اجرایی طرح، نیاز است نقشه ترافیک ابتدا تصویب شود تا مشکلی برای عبور و مرور به خصوص برای حمل و نقل سنگین به وجود نیاید.

نجفی ادامه داد: عمده معارض در مسیر اجرای این پروژه، انتقال خطوط برق 24 ولت است که در فاز دوم به دلیل پیشرفت فیزیکی طرح و احداث ستون ها، نیاز به همکاری بیشتر دستگاه های خدمات رسان داریم و از هم اکنون باید مغایرت ها و موانع رفع شود.

مدیر طرح احداث تقاطع غیرهمسطح میدان انقلاب ملایر نیز گفت: در زمان اجرای پروژه در بلوار انقلاب مشکل ترافیکی وجود ندارد و در بلوار محمدملایری نیز ورودی منتهی به میدان اصلی بسته شده و ترافیک به کنارگذر منتهی و قبل از کنارگذر دوربرگردان ایجاد می شود.

علی کلهر ادامه داد: در بلوار شهید بهشتی نیز مشکل ترافیکی نداریم و حدود 12 متر در بلوار نبوت برای اجرای طرح، سطح اشغال می شود که در هر چهار بلوار کار به صورت همزمان انجام می گیرد.

وی با بیان اینکه در زمان قالب بندی قسمتی از مسیر تردد اشغال می شود اظهار کرد: برای تسهیل در عبور و مرور تونل زده می شود تا مشکلی در ترافیک شهر ایجاد نشود.

کلهر ایجاد تقاطع غیرهمسطح میدان انقلاب را یکی از اولویت های این شهر دانست و افزود: فاز دوم تقاطع شامل احداث زیرگذر است که در صورت نیاز برای 20 سال آینده احداث خواهد شد و از هم اکنون پیش بینی های لازم انجام شده است.

میدان های انقلاب و تعاون ملایر یکی از پر ترددترین مسیرهای ورودی این شهر است که برای جلوگیری از ترافیک سنگین و تصادفات، احداث دو تقاطع غیرهمسطح در این دو میدان پیش بینی شده و در حال حاضر، تقاطع غیرهمسطح میدان انقلاب در شرف اجرایی شدن است.

شهرستان ملایر با دارا بودن جمعیتی بالغ بر 300 هزار نفر در 75 کیلومتری شهر همدان واقع شده است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار