مدیرعامل سازمان تاکسیرانی اردبیل گفت: اعمال نرخ جدید تاکسی بر اساس افزایش نرخ تورم و بر اساس مصوبه شورای شهر بوده و ابلاغ آنها قابلیت اجرایی دارد.
کد خبر: ۲۳۷۰۳۸
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۳ 28 May 2016

رحیم سعیدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار کرد: همه ساله و بر اساس پیشنهاد هیأت مدیره شورای سازمان تاکسیرانی و مصوبه شورای شهر افزایش نرخ تاکسی‌ها اعمال می‌شود که افزایش نرخ‌های جدید نیز بر همین اساس بوده است.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی اردبیل گفت: اعمال نرخ جدید تاکسی بر اساس افزایش نرخ تورم بوده و بر اساس مصوبه شورای شهر و ابلاغ آنها قابلیت اجرایی دارد.

سعیدی بیان کرد: این افزایش کرایه‌ها از روز پنج‌شنبه اعمال شده و صاحبان تاکسی موظف هستند نرخ‌های جدید را از مسافران دریافت کنند و هرگونه افزایش خودسرانه کرایه تاکسی‌ها غیرقانونی بوده و با متخلفان نیز برخورد خواهیم کرد.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی اردبیل افزود: تمام صاحبان تاکسی‌ها موظف هستند در سمت راست خودروی خود و روی شیشه برچسب‌های جدید که در آن نرخ جدید تاکسی اعمال شده نصب کنند تا مسافران و عموم مردم در جریان نرخ جدید تاکسی فرودگاه، تاکسی ویژه بی‌سیم، خطی و گردشگری قرار گیرند.

سعیدی با بیان اینکه در این افزایش هم شرایط صاحبان تاکسی و هم شرایط زندگی مردم شهر اردبیل و وضعیت درآمدی آنها مورد توجه قرار گرفته است، ادامه داد: ما با در نظر گرفتن تمام شرایط و جوانب امر نرخ‌های جدید را اعلام کردیم و امیدواریم بر اساس نرخ‌های جدید صاحبان تاکسی بتوانند فعالیت‌های روزانه خود را انجام دهند.

وی گفت: عموم مردم در صورتی که تخلفی را در مورد کرایه‌های تاکسی مشاهده کنند می‌توانند اضافه دریافت‌ها از سوی صاحبان تاکسی را با شماره تلفن 33818180 و یا سامانه پیامکی این سازمان در میان بگذارند تا برخورد جدی با صاحبان تاکسی‌ها انجام شود.

به گزارشخبرگزاری فارساز اردبیل، اما افزایش کرایه تاکسی‌ها در روزهای اخیر برخی حواشی را به دنبال داشته به طوری که در روزهای گذشته تعدادی از صاحبان تاکسی‌ها با اعتراض به نرخ‌های جدید و از سوی دیگر برخی از شهروندان نیز به دلیل افزایش خودسرانه نرخ‌ها اعتراض‌ها را به هر نحو ممکن نشان دادند تا هر دو طرف ناراضی از افزایش نرخ تاکسی‌ها باشند.

رانندگان خودروهای گردشی تاکسی‌ها با انتقاد از عملکرد سازمان تاکسیرانی و شورای شهر مبنی بر افزایش قیمت‌های 40 درصدی برای تاکسی‌های خطی خواستار افزایش نرخ کرایه تاکسی گردشی شدند این درحالی است که بدون اجازه سازمان تاکسیرانی رانندگان ماه‌ها است که خودسرانه کرایه‌های اضافی دریافت می‌کنند به طوری که در برخی از مسیرها قیمت تاکسی تا هزار تومان نیز افزایش یافته به طوری که بر اساس نرخ‌های جدید حرکت تاکسی‌ها از مبدا بعلاوه یک مسیر اضافی تا 700 تومان تعیین شده است در حالی که صاحبان تاکسی به بهانه‌های مختلف به ویژه نبود پول خرد سعی می‌کنند از مردم اضافه دریافت داشته باشند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار