کد خبر: ۲۳۷۵۹۵
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۹ 29 May 2016
حضور استاندار لرستان در خبرگزاری مهر


















به گزارش تابناک لرستان ُاستاندار لرستان گفت: ۶۰۰ میلیون تومان از محل اعتبارات عمرانی سال ۹۵ به ثبت احوال استان کمک می شود.

 هوشنگ بازوند ظهر یکشنبه در جلسه شورای راهبردی ثبت احوال لرستان با تاکید بر اینکه دستگاه های عضو شورای فرهنگ عمومی باید مسئولیت تغییر شاخص های مربوط به نرخ طلاق و ازدواج در استان را بپذیرند، اظهار داشت: دستگاه هایی همچون دادگستری و حوزه بانوان استانداری لرستان در بحث طلاق باید نقش آفرینی کرده و تعهد بدهند شاخص های مربوط به طلاق، ازدواج، تولد و... و. را تغییر دهند.

وی افزود: در اولین جلسه شورای فرهنگ عمومی باید مطرح شود که دستگاه های عضو این شورا مصوبه هایی را تعیین کنند زیرا این مصوبه ها به اشخاصی که در جلسه حضور دارند بستگی دارد.

استاندار لرستان گفت: استانداری لرستان مبلغ ۶۰۰ میلیون تومان از محل اعتبارات عمرانی سال ۹۵ را برای کمک به سازمان ثبت احوال استان در راستای مکانیزه کردن شناسنامه ها، نصب دیتا در بیمارستان ها و ... اختصاص خواهد داد.

بازوند تاکید کرد: لازم است جلسه ای با حضور فرمانداران شهرستان ها برای برنامه ریزی در راستای ارتقای شاخص های مشکل دار آن ها در زمینه طلاق، ازدواج مرگ و میر و ... برگزار شود و راهکارهای لازم برای رشد این شاخص ها ارائه شود.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری لرستان نیز در این جلسه اظهار داشت: در بحث صدور کارت های هوشمند ملی کیفیت پایین عکس های نصب شده روی کارت ملی افراد موجب نارضایتی آن ها شده است.

قاسم ولی زاده بر لزوم کاهش هزینه های صدور کارت هوشمند ملی تاکید کرد و گفت: اگر هزینه های لازم برای صدور کارت های هوشمند ملی کاهش یابند مردم برای تعویض کارت های ملی خود ترغیب شده و روند صدور کارت هوشمند ملی در استان تسریع خواهد یافت.

وی با اشاره به اینکه برای افزایش نرخ ازدواج و کاهش نرخ طلاق باید عوامل دخیل را مورد بررسی قرار داد، تصریح کرد: طی آمار سال گذشته به ازای هر شش ازدواج یک مورد طلاق در استان وجود داشته و به هدفی که مد نظر استان بوده یعنی یک طلاق به ازای هر هشت ازدواج در حال نزدیک شدن هستیم.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار