کد خبر: ۲۳۹۴۲۷
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۰ 01 June 2016




رئیس اداره حفاظت محیط زیست پلدختر گفت: یک حلقه مار آتشی که وارد منزل یک روستایی پلدختر شده بود توسط وی زنده گیری و تحویل این اداره گردید.

امیر رضا محمدی نژاد روز چهارشنبه  گفت: این فرد پلدختری که رضا عزیزی فرد ساکن روستای اسلام آباد است هدف از این اقدام را کمک به حفظ محیط زیست و تنوع زیستی اعلام کرد.
به گفته این روستایی در حالی که همه با دیدن مار وحشت زده شده ولی در کمال خونسردی و با ابزار متداول خانگی ( تی شستشو و دبه ) این مار را در ظرفی هدایت و تحویل اداره محیط زیست شهرستان پلدختر داد.
وی افزود:این امر نشان از ارتقا فرهنگ حفاظت از محیط زیست در بین شهروندان دارد و کارهای آموزشی و فرهنگی اجرا شده مثمر ثمر واقع شده اند .
رئیس اداره محیط زیست پلدختر گفت: این گونه در نزدیک ترین زیستگاه به محل مشاهده شده و دور از اماکن مسکونی رهاسازی گردید .
محمدی نژاد افزود: مار آتشی (سیاه سوجه) با نام علمی Coluber jugularis و نام انگلیسی Fire racer snake جز مارهای غیر سمی می باشد که حداکثر طول 150 سانتیمتر ، دم 38 سانتیمتر می باشد .
وی گفت: مار آتشی از مارمولک‌ها ،‌مارها ،‌جوندگان کوچک ،‌پرندگان کوچک و گاهی دوزیستان تغذیه نموده و معمولاً 5 تا 12 تخم نسبتاً بزرگ به طول 5 سانتیمتر در تابستان ،‌ حالت مار معمولاً عصبانی و در برخورد با انسان فرار نمی کند ،
محمدی نژاد افزود: مار آتشی ‌با صدای هیس هیس شدید انسان را ناراحت می کند و سعی دارد با حمله‌های مکرر او را گاز بگیرد .
وی گفت: زیستگاه آن مناطق نیمه صحرایی ، دشتها ، مزارع ، علفزارها ،‌ مناطق صخره ای ، چمن زارها ،‌جنگلها ، باغچه‌ها می باشد .
وی افزود: مار آتشی از لحاظ انتشار جغرافیایی در جنوب ترکیه ،‌سوریه ،‌شرق مدیترانه ، ایران ، شمال عراق ، شرق اروپا ،‌شوروی سابق است .
رئیس اداره حفاظت محیط زیست پلدختر گفت: زیستگاه این مار آتشی به صورت پراکنده در استانهای آذربایجان شرقی و غربی ،‌اردبیل ، مازندران ، گیلان ، خراسان ، سمنان ، زنجان ، مرکزی ، تهران ، اصفهان ، همدان ، ‌بو شهر ، کرمانشاهان ، لرستان ، خوزستان ،‌کردستان و قزوین می باشد .

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار