معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی میراث فرهنگی استان اردبیل گفت: با وجود درآمدزا بودن صنایع‌دستی، مدیران استان به بازرگانی صنایع‌دستی باور کافی ندارند.
کد خبر: ۲۴۰۰۰۴
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۷ 02 June 2016

علیرضا دباغ عبداللهی در گفتگو باخبرنگار مهرتنها راه نجات صنایع‌دستی را فروش آن عنوان و تصریح کرد: صنایع‌دستی می‌تواند اقتصادی کم‌هزینه و اشتغال‌زا داشته باشد.

وی با بیان اینکه اردبیل پتانسیل قابل‌توجهی در فروش صنایع‌دستی دارد، اضافه کرد: به منظور توسعه بازارهای تولیدات دستی باید تولید متناسب با سلیقه مشتری ترویج شود.

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی میراث فرهنگی استان با تأکید به اینکه می‌توان بازارهای مجازی صنایع‌دستی را راه‌اندازی کرد، اضافه کرد: حتی می‌توان بازار الکترونیکی را تا پوشش کامل روستاها توسعه داد.

دباغ عبداللهی یادآور شد: در گذشته صنایع‌دستی اردبیل از جمله نقره و ملیله به کشورهای حاشیه خلیج فارس و چرم به ترکیه صادر می‌شد که با وجود تحریم‌ها تا حد قابل‌توجهی کاهش یافته است.

وی افزود: به منظور معرفی تولیدات دستی استان لازم است هنرمندان و صنعتگران در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی شرکت کرده و در ادامه سلایق مشتریان را شناسایی کنند.

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی میراث فرهنگی استان با اذعان به اینکه هر محصول صنایع‌دستی منحصر به فرد بوده و خط تولید ندارد، افزود: لازم است با احصا سلایق بازار نسبت به تولید صنایع‌دستی که مورد نیاز و کاربرد مشتری است اقدام کرد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار