کد خبر: ۲۴۰۳۳۹
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۱ 04 June 2016
حجت الاسلام اسماعیل تدینی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این روحانیان مبلغ از قم با هزینه واقفان خیر اندیش با هدف برپایی نماز جماعت، پاسخگویی به سوالات دینی و مسائل روز مردم و نیز جذب نوجوانان و جوانان به مساجد، تبلیغ فرهنگ وقف، ترویج سیره و زندگی اسلامی به مناطق محروم استان اعزام می شوند.
وی از برگزاری آیین ترتیل و جزء خوانی قرآن کریم در سه بقعه متبرکه سید باقر و بی بی دوست زابل و سید مهدی ایرانشهر در ماه مبارک رمضان خبر داد و افزود: برگزاری آیین قرآنی در بقاع متبرکه استان در راستای رهنمودهای رهبر معظم انقلاب مبنی بر تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی انجام می شود. 
وی گفت: نشر و ترویج فرهنگ حیات بخش قرآن و بهره گیری از فضای معنوی ماه مبارک رمضان در آموزش و ترویج فرهنگ قرآنی و جذب نوجوانان و جوانان به محافل دینی از دیگر اهداف برگزاری این برنامه ها است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان گفت: همچنین برگزاری محافل قرآنی در استان با دعوت از قاری برجسته مصری از25 خرداد به مدت 2 روز از دیگر برنامه های این نهاد در ماه مبارک رمضان است. 
حجت الاسلام تدینی برگزاری نمایشگاه، توزیع کتابچه، بروشور، غبار روبی و عطرافشانی مزار شهدا، نصب ادعیه رمضان، آماده سازی کتب دعا و قرآن کریم به منظور برگزاری نشست های مذهبی، جزء خوانی و محافل قرآنی و نیز اجرای نیات واقفان در ماه مبارک رمضان را از دیگر اقدامات اداره اوقاف در سطح اماکن مذهبی سیستان و بلوچستان ذکر کرد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار