گردان با تشریح ابعاد مختلف حذف چراغ راهنمایی در چهارراه پژوهش و ایجاد میانبرهایی در رفت و آمد خودروهای این مسیر، پیشنهاد کرد: طرح مذکور به صورت آزمایشی اجرا و مورد برررسی قرار گیرد
کد خبر: ۲۴۳۰۳۲
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۶ 09 June 2016
رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر همدان گفت: آرام سازی ترافیک سعیدیه با حذف تقاطع در دستور کار خواهد گرفت.

به گزارش ایسنا، کامران گردان در جلسه کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر همدان، با اشاره به طرح ایمن سازی و آرام سازی تقاطع سعیدیه اظهار کرد: در طرح جامع تفصیلی شهر همدان برای کاهش بار ترافیکی در تقاطع سعیدیه پیشنهادی مبنی بر احداث تقاطع غیرهمسطح ارائه شده است اما با توجه به محدودیت‌های بودجه ای فعلی در شهرداری و نیز لزوم تملک تعدادی از پلاک‌های بر بلوار مطابق با طرح بلوار 75 متری در حال حاضر امکان اجرای این طرح وجود نداشت.

وی افزود: با شرایط مذکور و در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی و رفع مشکلات و معضلات موجود با حداقل هزینه در این موضوع، همچنین با توجه به درخواست‌ شهروندان مبنی بر ساماندهی تقاطع سعیدیه و مشکلات موجود در وضعیت تردد در این منطقه، کمیسیون خدمات شهری مصمم به ایجاد طرحی کارشناسی شده و کم هزینه تر از ایجاد تقاطع غیرهم سطح شد.

این عضو شورای اسلامی شهر همدان با بیان اینکه با بررسی‌های صورت گرفته طرح «حذف تقاطع سعیدیه» تنها راه حل این مشکل به ‌نظر می رسید، گفت: از مدت‌ها قبل درصدد ارائه پیشنهاد این طرح بودیم اما از آنجا که نمی‌توان در مسائل شهری برای تسکین موقت، بدون برنامه‌ریزی و مطالعه اقدام به اجرای طرحی کرد، این پیشنهاد را مورد مطالعه و کار کارشناسی قرار دادیم و اقدام به مدل سازی در نرم افزارهای تخصصی کردیم تا پس از اطمینان نسبی از حصول نتیجه، طرح مذکور را به اجرا گذاریم.

وی تصریح کرد: در وضعیت موجود، سطح سرویس معبر در حالت F با میزان تأخیر بالا و انسداد قرار داشت که پس از مدل سازی در نرم افزارهای تخصصی ترافیکی، سطح سرویس به C و حتی B ارتقا یافته و به تسهیل عبور و مرور منجر می شود.

گردان با اشاره به دیگر پیوست‌ها و ملزومات طرح بیان کرد: با درنظرگرفتن لزوم توجه به ایمنی عابرین پیاده در اجرای طرح مذکور، نصب پل عابر پیاده مکانیزه امری اجتناب ناپذیر است که در اولویت کاری شهرداری قرار گرفته اما تا زمان نصب پل با استفاده از علائم هشداردهنده و نصب سرعت گیر تأمین ایمنی عابرین پیاده را در دستور کار داریم.

حذف چراغ راهنما در چهارراه پژوهش در دست بررسی است

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر همدان در ادامه این جلسه به حذف چراغ‌های راهنمایی چهارراه پژوهش و میدان مدرس در کاهش بار ترافیکی  و سهولت عبور و مرور اشاره و تشریح کرد: ترافیک مسیرهایی مانند بلوار بعثت، میدان مدرس و چهار راه پژوهش در زمان عصر و روزهای تعطیل بسیار سرسام آور است که باید سریع تر تدبیری در این خصوص صورت گیرد.

وی ادامه داد: راهنمایی و رانندگی برای کاهش حجم ترافیک چهارراه پژوهش اصرار داشت میدان زیبای این چهار راه حذف شود اما به‌نظر شورا، حذف این میدان نمی‌تواند راهکار مؤثری در کاهش ترافیک منطقه باشد و شاید حذف چراغ‌های راهنمایی در این نقاط با لحاظ کردن شرایط ایمنی بیشتر، در کاهش این بار ترافیکی اثر بهتری داشته باشد.

گردان با تشریح ابعاد مختلف حذف چراغ راهنمایی در چهارراه پژوهش و ایجاد میانبرهایی در رفت و آمد خودروهای این مسیر، پیشنهاد کرد: طرح مذکور به صورت آزمایشی اجرا و مورد برررسی قرار گیرد و در صورت حصول نتیجه، در کمیسیون تصویب شود که این پیشنهاد مورد موافقت اکثریت اعضای کمیسیون قرار گرفت.

 از ورود وانت بارهای بدون شناسه و برچسب به رینگ اول شهر جلوگیری می شود

این مقام مسئول در ادامه به موضوع ساماندهی و استقرار وانت بارهای اشاره و تصریح کرد: سازمان وانت بارها با داشتن مصوبه کمیسیون باید هرچه سریع تر در این موضوع اقدام کرده و وانت بارها را ساماندهی کند تا با شناسایی و اعطای برچسب از ورود وانت بارهای بدون برچسب و شناسه به رینگ اول شهر جلوگیری شود.

وی همچنین بر ساماندهی خودروهای راه‌سازی، ماشین آلات کارگاهی و کامیون‌های مصالح فروشی آزاد شهر و میدان امام حسن(ع) تأکید و خاطرنشان کرد: با همکاری شهرداری منطقه 3، قطعه زمینی در مجاورت سیلو در نظر گرفته شده تا بدون تغییر کاربری برای استقرار ماشین آلات کارگاهی و مصالح فروش مورد استفاده قرار گیرد.

طرح ترافیکی پیاده راه سازی خیابان‌های بوعلی و اکباتان، زیر ذرّه بین شورای ترافیک

در ادامه این جلسه و در پی بررسی دستور کار دیگر جلسه با موضوع بررسی طرح ترافیکی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری در پیاده راه سازی خیابان‌های بوعلی و اکباتان، با مخالفت‌هایی که برخی از اعضای شورای اسلامی شهر با تردد اتوبوس‌ در پیاده راه داشتند مقرر شد این طرح برای بررسی بیشتر به شورای ترافیک ارجاع شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار