سبک زندگی مقوله ای اجتماعی است
تابناک اصفهان: دهمین شماره از هفته نامه تصویری صد در صد با موضوع " شما چطور زندگی می کنید؟ " جمعه 14 خرداد ماه با اجرای وحید ملتجی از شبکه استانی اصفهان به روی آنتن رفت.
کد خبر: ۲۴۳۲۰۶
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۶ 09 June 2016
برنامه صد در صد این هفته، مقارن با سالگرد رحلت ملکوتی امام خمینی (ره) بود که ضمن عرض تسلیت از معمار بزرگ انقلاب در برنامه یاد شد.

اولین بخش برنامه میز خبر آکولاد به سردبیری مجتبی شاهمرادی بود که با همکاری چند تن از فعالان فرهنگی به بررسی و تحلیل اخبار شبکه های اجتماعی، رسانه های مجازی و مکتوب اصفهان در هفته ای که گذشت پرداخت. در این شماره خامها زهرا سادات ماهری، منصوره سادات مرتضوی و سید محمد صادق سجاد زاده به رصد اخبار فرهنگی اصفهان پرداختند. در پایان آکولاد این هفته، نشان معنوی صد در صد به حجت الاسلام علی رهبر استاد حوزه و دانشگاه، به جهت فعالیت های ارزنده ای که در فضای مجازی دارند اهدا شد.

نکته ی قابل تاملی که در میزآکولاد به آن اشاره شد سکوت مجموعه های شهر به مناسبت رحلت امام خمینی (ره) بود که متاسفانه هیچ برنامه ای به مناسبت این روز در شهر نداشتند و برگزاری این دست مراسمات بیشتر جنبه ی رفع تکلیف پیدا کرده است.

از دیگر بخش های این برنامه گیومه می باشد که گپ و گفت فعالان فرهنگی و جوان شهر اصفهان در ارتباط با موضوعات فرهنگی است.در این شماره سیدهادی امامی،سید احسان بدخشیان و رضوان اصغری در مجموعه بازار میدان امام علی علیه السلام با موضوع معماری و سیمای شهر اصفهان و جایگاه هویت در معماری به گفتگو نشستند.

پاراگراف بخشی گفتگو محور با حضور کارشناسان برجسته شهری و کشوری مرتبط با موضوع برنامه می باشد.در این برنامه وحید ملتجی میزبان رضاامیرخانی نویسنده و منتقد تمام عیار فرهنگی بود. او علاوه بر نگارش رمان، داستان بلند و یک مجموعه داستان کوتاه، به تالیف سفرنامه و مقالات بلند تحلیلی اجتماعی نیز پرداخته است. از جمله عناوین او در این سالها ریاست هیات مدیره انجمن قلم ایران و سردبیری سایت لوح بوده. او تا کنون 11 کتاب منتشر کرده و از آن میان کتاب" ارمیا "و "من او " مورد تقدیر قرار گرفته است. وی در محورهای آزادی در انتخاب سبک زندگی، الگو برداری، تاثیرپذیری ناخودآگاه در انتخاب صحبت های ارزشمندی را بیان کرد. همچنین در خلال این بخش ارتباط تلفنی با حجت الاسلام داستانپور از فعالان فرهنگی اصفهان برقرار شد که به بیان نکاتی در زمینه اولویت بندی در سبک زندگی دینی پرداختند.

نقطه از دیگر بخش های صد در صد نقطه می باشد که با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری در مقوله فرهنگی به بیانات ایشان در زمینه فرهنگ می پردازد.ایشان می فرمایند: « بسیاری از افراد خودشان نمی دانند که محتاج کتاب و مطبوعات و محتاج شنیدن شعر و دیدن انواع و اقسام هنر و جلوه های هنری هستند. اصلا خودشان هم توجه ندارند. مثل انسانی که توجه ندارد که به ویتامین، به پروتئین و به غذای مخصوصی احتیاج دارد.طبیعی است که باید برایش فراهم کنند. »

ممیز بخشی از صد در صد می باشد که با شیوه ای خلاقانه به تصویر سازی در مورد حقوق فرهنگی می پردازد. ممیز در این شماره از فرهنگ آپارتمان نشینی صحبت کرد و این نکته را متذکر شد که به جریان انداختن مهر و محبت در بین اعضای یک مجتمع مسکونی می تواند جایگزین قوانین و آیین نامه هایی که در این زمینه وضع می کنیم شود.

هر هفته متناسب با موضوع برنامه پرانتز صد در صد در میان مردم باز می شود که نظرات خودرا در موضوع مطرح شده بیان می کنند.پرانتز این شماره صد در صد در حوزه سبک زندگی در میان مردم اصفهان باز شد. اصفهانی ها خسیس بودن، اعتماد بیش از اندازه به اطرافیان، ولخرجی، تندخو شدن ، اهمیت بی اندازه به اطراف را از خصلت های بد خود برشمردند. کنترل عصبانیت، گوشه گیری در مواقع تنهایی ،ولخرجی را اخلاقیاتی دانستند که اگر عوض شود بهتر است. آنها از خصلت های ویژه ی خود گفتند. از کارهایی مثل یادگیری زبان ، ورزشکار حرفه ای شدن در ورزش ژیمناستیک، یادگیری مهارت های فنی،آموزش شیرینی پزی گفتند که دوست داشتند انجام دهند اما نتوانستند. مردم اصفهان معتقدند انسان بیشترین تاثیر پذیری را از همسر، پدر و مادر و دوستان خود دارد.

کروشه بخش معرفی کتاب می باشد که در این هفته کتاب " نفحات نفت نوشته رضا امیرخانی " را در خود جای داده بود. رضا امیرخانی نويسنده‌اي پايبند به اصول خود است. با اين وجود آثار داستاني و حتي غيرداستاني او با استقبال زیاد خوانندگان روبه‌رو شده‌است. شايد راز علاقه‌ي مردم به آثار او در صداقتی باشد که در قلم او وجود دارد.او در این کتاب برای افرادی که می خواهند وارد بازار و کسب و کار شوند، دلنوشته‌ای بلند دارد که در آن از مضرات وابستگی به نفت سخن می‌گوید.

دونقطه ، نمایش عکس های ارسالی مخاطبان برنامه در موضوعات فرهنگی می باشد و سه نقطه بخش نظر سنجی برنامه با طرح این سوال همراه بود: " در شیوه ی زندگی خودتان مثل لباس پوشیدن یا آداب معاشرت بیشتر از چه گروهی تاثیر می گیرید؟ "

همچنین میهمان میز نیمکت این شماره صد در صد احمد عزیز پور از هنرمندان عرصه گرافیک بود. او مدرس دانشگاه است و در این برنامه به خلق اثر زیبایی با نام " سبحان الله " بااستفاده از خط شکسته نستعلیق با رعایت تقارن و تکرار پرداخت.










اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار