امام‌جمعه نهاوند با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در هفته اخیر گفت: اقتصاد و فرهنگ دو بزنگاه اصلی کشور است که باید مورد توجه مردم و نمایندگان و مسئولان قرار گیرد.
کد خبر: ۲۴۳۶۵۵
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۷ 11 June 2016
 امام‌جمعه نهاوند با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در هفته اخیر گفت: اقتصاد و فرهنگ دو بزنگاه اصلی کشور است که باید مورد توجه مردم و نمایندگان و مسئولان قرار گیرد.

به گزارش مهر، حجت‌الاسلام‌ عباسعلی مغیثی در خطبه‌های نماز جمعه نهاوند با تبریک فرارسیدن ماه میهمانی خداوند و توصیه مردم به تقوای الهی و ترک محرمات و انجام واجبات، گفت: در آیه‌ای از آیات قران کریم آمده که‌ ای کسانی که ایمان آورده‌اید صبر و مقاومت کنید و از انجام واجبات و ترک محرمات خسته نشوید و تا نفس دارید کوشا باشید.

وی اظهار داشت: باید در برابر دشمن صبور بود زیرا هرچه مقاوم و صبور باشید دشمن و شیطان در برابر اراده شما مأیوس می‌شود.

وی بابیان اینکه رابطه با خداوند متعال و اطاعت از دستورات الهی موجب رستگاری می‌شود، گفت: باید پیرو امر امام زمان (عج) بود اما با توجه به اینکه آن حضرت در پس پرده غیبت هستند باید از نایب آن حضرت یعنی مقام معظم رهبری بهره برد تا به دام بلایای آخرالزمان نیفتیم.

شعار همه انبیاء خودشناسی و عبادت الله بوده است

وی بابیان اینکه شعار همه انبیاء خودشناسی و عبادت الله بوده و امروز نیز وظیفه تمامی پیروان مقام معظم رهبری که به‌واسطه آن به خداوند می‌رسیم اطاعت از فرامین مقام معظم رهبری که برگرفته از آیات و روایات است،است، گفت: اگر کسی به این صراط مستقیم برسد به عروه‌الوثقی رسیده است.

امام‌جمعه نهاوند بابیان اینکه در روایتی از رسول‌الله آمده که مقصود از عروَالوثقی قرآن و اهل‌بیت است، گفت: بهره‌گیری از این دو باید هم‌زمان و توأمان باشد چراکه در غیر این صورت ناقص خواهد بود و آن تأثیری که باید داشته باشد را نخواهد داشت.

حجت‌الاسلام‌ مغیثی اظهار داشت: امروز در دنیای اسلامی برخی رابطه‌ای با اهل‌بیت ندارند که گمراه هستند و برخی دیگر سرشار از عشق اهل‌بیت هستند ولی تبعیت و عمل به قرآن ندارند و با بی حجابی و بسیاری از مفاسد اجتماعی همراه هستند.

امام‌جمعه نهاوند گفت: ماه رمضان فرصتی مناسب برای تقرب بیش از پیش به خداوند متعال است و باید سعی کنیم این احوال معنوی در این ماه را برای خود و خانواده نصب العین قرار دهیم و سال خود را به برکت رمضان معنوی تر کنیم.

وی در ادامه با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری گفت: در هفته اخیر مقام معظم رهبری در جمع نمایندگان مجلس به مقوله بسیار مهم اقتصاد و فرهنگ پرداخته اند که باید مردم و مسئولان و نمایندگان مجلس دهم شورای اسلامی توجه ویژه ای به این مهم داشته باشیم.

اقتصاد و فرهنگ بزنگاه های اصلی کشور

وی با اشاره به اینکه بحث اقتصاد و فرهنگ بزنگاه های اصلی کشور هستند، گفت: این دومقوله نقش بسزایی در جامعه دارند و باید به آنها توجه کرد.

وی به بیانات مقام معظم رهبری در محفل انس با قرآن اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری فرمودند که امروز دنیا محتاج قرآن است چون دنیا در خلأ معنوی و فکری است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار