در حال حاضر بیکاری جوانان به ویژه جوانان فارغ‌التحصیلان بزرگترین دغدغه کشور است که باید حلقه وصلی بین دانشجویان جدید و گذشته ایجاد کرد و بخشی از اعتبارات را به این دانشجویان اختصاص داد و ارتباط آنان را با دانشگاه حفظ کرد تا ظرفیتی برای خلاقیت، کارآفرینی و نوآوری باشد.
کد خبر: ۲۴۳۷۴۵
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۵ 11 June 2016
نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی گفت: نباید دانشجویان فارغ‌التحصیل بیکار را فراموش کرد.

به گزارش ایسنا، دکتر اکبر رنجبرزاده در مراسم معارفه سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد اسدآباد، اظهار کرد: در حال حاضر بیکاری جوانان به ویژه جوانان فارغ‌التحصیلان بزرگترین دغدغه کشور است که باید حلقه وصلی بین دانشجویان جدید و گذشته ایجاد کرد و بخشی از اعتبارات را به این دانشجویان اختصاص داد و ارتباط آنان را با دانشگاه حفظ کرد تا ظرفیتی برای خلاقیت، کارآفرینی و نوآوری باشد.

وی با بیان اینکه دعوت از دانشجویان فارغ‌التحصیل به دانشگاه موجب می‌شود آنان با توجه به بیکاری احساس تنهایی و بی‌هویتی نکنند، تصریح کرد: هر انسانی قبل از اینکه به معیشت و پول نیاز داشته باشد به هویت و شخصیت نیاز دارد چرا که همواره هویت از نان و معیشت و پول مهمتر بوده و انسان بدون هویت به بیماری‌های روانی و افسردگی دچار خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه باید شهرستان و استان همدان را به این فضا سوق داد که مسئولان و دانشگاه‌ها حلقه اتصال مجدد دانشجویان فارغ‌التحصیل به دانشگاه‌ها باشند، افزود: این اقدام با استفاده از شایستگی‌ها و توانمندی دانشجویان فارغ‌التحصیل دارای بهره‌وری و اثرگذاری بوده و جوانان را تا زمانی‌که کار و یا شغلی مناسب برای آنان پیدا شود در مدار اجتماعی دانشگاه‌ها قرار خواهد داد.

رنجبرزاده در ادامه با اشاره به اینکه همواره دشمنان هجمه‌های بسیاری را بر علیه کشور و ملت آزموده‌ و در هجمه‌های خود ناکام بوده‌اند، گفت: با توجه به هجمه دشمن نسبت به نان سفره ملت باید کارآفرینی و اقتصاد را بر پایه و اساس توانمندی قرار داده و دانشگاه را تبدیل به ثروت کنیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر یک سوم مقالات دنیا تبدیل به ثروت می‌شود بنابراین باید کشور و دانشگاه نیز به این سمت حرکت کند، عنوان کرد: باید بتوانیم تولیدات داخل را در کشور بیشتر مورد توجه قرار داده و مردم را نسبت به استفاده از تولیدات داخلی ترغیب و تشویق کنیم به طوریکه تقبیح تولیدات و کالاهای خارجی در راستای استفاده از تولیدات و توجه به تولیدکنندگان داخلی موثر خواهد بود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه سستی و تنبلی همه بدبختی‌ها را بر انسان تحمیل می‌کند، تصریح کرد: باید دست جوانان را گرفت و در راستای سخت‌کوشی و توانمندی و اراده بالا همه را بسیج کرد.

رنجبرزاده در ادامه از واگذاری ٢٠ هکتار زمین به دانشکده علوم پزشکی اسدآباد خبر داد و گفت: واگذاری ٢٠ هکتار زمین به دانشکده علوم پزشکی اسدآباد برای ساخت پردیس دانشگاه نهایی شده و در روزهای آینده نقشه‌برداری و پی‌ریزی آن انجام خواهد شد.

نماینده مردم اسدآباد در خانه ملت با اشاره به چشم‌انداز زیبای زمین دانشگاه اضافه کرد: جاده دسترسی آن نیز به زودی هموار خواهد شد.

سرپرست دانشگاه آزاد واحد اسدآباد نیز اظهار کرد: ساخت پردیس دانشگاه آزاد اسدآباد به اعتباری افزون بر ۴ میلیارد تومان نیاز دارد که باید با تجاری‌سازی، گسترش شرکت‌های دانش‌بنیان و شهریه درآمد لازم را برای آغاز عملیات عمرانی پردیس دانشگاه فراهم کرد.

دکتر محمدقربان مهری تکریم دانشجویان، ارتقاء سطح خدمات‌رسانی به کارکنان و اعضای هیئت علمی، گسترش شرکت‌های دانش‌بنیان و تجاری‌سازی، گسترش رشته‌های تکمیلی دانشگاه آزاد واحد اسدآباد را برای نیل به اهداف این دانشگاه از  برنامه‌های آینده خود عنوان کرد و گفت: در حال حاضر نبود رشته‌های تکمیلی، نبود فضای اداری و آموزشی و استیجاری بودن دانشگاه از جمله مشکلات دانشجویان و دانشگاه است.

امام جمعه اسدآباد هم ماه رمضان را بهترین فرصت برای تثبیت معرفت و شناخت خداوند دانست و عنوان کرد: از فرصت‌های ماه مبارک رمضان باید بهره‌برداری کرده تا در دل و جان هر انسانی تغییرات ایجاد شود.

حجت‌الاسلام حسینی‌مجد خاطرنشان کرد: همه لوازم و ضروریات پیشرفت و تعالی انسان در ماه رمضان فراهم است که باید در کنار مسوولیت‌پذیری‌ها و انجام وظیفه و مراعات کار از این فرصت‌های خدایی به نحو احسن استفاده کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار