کد خبر: ۲۴۴۹۱۹
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۱ 13 June 2016

به گزارش تابناک لرستان ،رئیس جهاد کشاورزی لرستان گفت :14 طرح کشاورزی اقتصاد مقاومتی در قالب 94 طرح کوچک درقالب طرح اقتصاد مقاومتی در این استان اجرا می شود .

عبدالرضا بازدار شامگاه یکشنبه در نشست با رسانه های گروهی افزود :14 طرح اقتصاد مقاومتی در قالب 94 طرح کوچک در استان در سامانه نیپا در این سازمان ثبت شده است .
وی اظهار کرد : در این راستا تولید هشت محصول گندم ،دانه های روغنی ،شکر ،حبوبات ،شیرخام ،گوشت قرمز ،تخم مرغ ،ابزیان در برنامه اقتصاد مقاومتی قرار دارد .
وی افزود : همچنین 509 مزرعه با ظرفیت تولید 21 هزار تن ماهی در سال در سطح استان وجود دارد .
وی اظهار کرد : لرستان در تولید و تکثیر ماهی در قفس با وجود چهار سد از استان های پیشرو به شمار می رود .
وی بیان کرد : توسعه باغات ،گیاهان دارویی ،ایجاد و بهره برداری گلخانه در سطح استان و راه اندازی بازارجه محصولات کشاورزی و ایجاد شش ایستگاه پمپاژاز برنامه های اقتصاد مقاومتی جهاد کشاورزی است .
بازدار گفت : حجم کل اعتبارطرح های اقصتاد مقاومتی این سازمان در سال 95 حدود چهار هزار و 960 میلیارد ریال ،و در سال 96 پنج هزار و 710 میلیارد ریال است .
وی افزود :در این راستا در سال 95 در طرح های مختلف چهار هزار و 20 فرصت شغلی ایجاد خواهد شد
بازدار گفت :لرستان دارای دو میلیون و 800 هزار هکتار وسعتمی باشد که 1.7 مساحت کشور را دربرگرفته است .
وی اظهار کرد :از این وسعت 780 هزارهکتار اراضی لرستان مورد بهره برداری کشاورزی قرار داردکه معادل 4.3 اراضی کشاورزی کشور است .
وی بیان کرد :اراضی آبی استان 23 درصد کل اراضی این استان است که یکی از برنامه های اقتصاد مقاومتی اصلاح این آمار است .
وی ادامه داد : لرستان ظرفیت خوبی در بارندگی های سالانه دارد ودارای 32 رودخانه دایمی با 12 میلیارد مترمکعب روان آب است .
بازدار گفت :لرستان در متوسط بلند مدت بالغ بر 500 میلی متر بارندگی دارد که با مدیریت مزرعه و استفاده بهینه از منابع موجود آب شرایطی بسیار مناسبی در استان ایجاد خواهد شد .
وی ادامه داد : سطح زیر کشت محصولات در سال گذشته 586 هزار هکتار یعنی5.1 درصد اراضی کشاورزی کشور ودر محصولان باغی این آمار 1.7 کل محصولات باغی کشور است که بیانگر پتانسیل استان در این زمینه است .
وی به برگزاری برداشت زرد آلو در روز چهارشنبه اشاره کرد و گفت : این جشنواره در منطقه مروک برگزار خواهد شد که این جشنواره ها با برداشت محصولات برند گام مهمی در معرفی توانمندی های محصولات باغی استان است .
رئیس جهاد کشاورزی لرستان گفت : در حال حاضر یک میلیون و 217 هکتار جنگل در این استان وجود دارد که در کشور سرانه هرنفر در جنگل دو هزار متر مربع است .
وی بیان کرد : در لرستان به ازای هرنفر هفت هزار و 500 متر سرانه جنگل و در دنیا این سرانه هشت هزار متر مربع است که این آمار چهار برابر سرانه کشوری است .
وی ادامه داد :در راستای حفظ و گسترش این سرانه در استان باید تلاش کرد چراکه یکی ازشاخص های توسعه یافتگی در دنیا جنگل است .
بازدار اضافه کر د :میزان کل تولیدات کشاورزی لرستان در سال گذشته دو میلیون و 710 هزار تن بوده است که از این میزان دو هزار و 157 هزار تن محصولات زراعی یعنی 80 درصد،9 درصد محصولات باغی و 11 درصد محصولات دامی بوده است .
رئیس جهاد کشاورزی لرستان گفت :624 واحد مرغداری با ظرفیت 59 هزارتن گوشت مرغ یعنی دو برابرمصرف استان وجود دارد .
بازدار افزود : لرستان در این حوزه ظرفیت خوبی دارد که تلاش می شود در این راستا کیفی کردن محصول با زارهای دنیا را جذب کنیم و به دنبال تکیمل زنجیره تولید هستیم .
وی اظهار کرد : میزان تولید25 هزار و 800 تن گوشت قرمز در استان تولید می شود .
وی بیان کرد : در راستای استفاده از منابع آب در استان توسعه سیستم های نوین آبیاری تحت فشار است که هم اکنون 185 هزار هکتار اراضی آبی در استان وجود دارد که39 هزار هکتار به این سیستم ها مجهز است .

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار