مشاور شهردار بندرعباس گفت: همزمان با 23 خرداد 12 ژوئن، روز جهانی مبارزه با کار کودکان برای اولین بار در شهر بندرعباس، کمپین حمایت از کودکان کار با شعار «کار برای کودک نیست» اجرا شد.
کد خبر: ۲۴۵۰۱۵
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۰ 13 June 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، سید محمد بنی هاشمی عنوان کرد: شهر بندرعباس با همه ظرفیتهای تجاری و گردشگری با چالش های فرهنگی و اجتماعی فراوانی روبروست؛ یکی از این چالش ها پدیده کودکان کار است که شهروندان هر روز با روبرو هستند که البته می توانند با کمی مهربانی آن را تا حدی در جامعه مهار کنند.
 
وی ادامه داد: همزمان با 23 خرداد 12 ژوئن، روز جهانی مبارزه با کار کودکان برای اولین بار در شهر بندرعباس، کمپین حمایت از کودکان کار با شعار «کار برای کودک نیست» اجرا شد.
 
به گفته مشاور شهردار بندرعباس این ایده توسط او در حال اجراست و نظیر این کار در سال های گذشته همرمان با روز جهانی مبارزه با کار کودکان، در کلان شهرها انجام می شد در حالیکه  در شهر بندرعباس تاکنون چنین فعالیت اجتماعی انجام نشده بود.
 
بنی هاشمی تصریح کرد: چند روز قبل با هماهنگی و مشورت برخی علاقمندان به این کار، چندین نقطه از چهارراهها، میادین و پمپ بنزین هایی که این کودکان در حال کار هستند مشخص شده است که شهروندان می توانند در حد توان خود هدایایی را به این کودکان تقدیم کنند.
 
وی افزود:  بر خلاف تصور جامعه که فکر می کنند همه کودکان کار دارای پدر و مادر هستند یا سازماندهی شده در چهارراهها و خیابان ها به کار مشغولند، تعداد زیادی از آنها بی سرپرست هستند و خانواده ها به علت فقر و نداری این کودکان را در جامعه رها کرده اند.
 
این فعال اجتماعی متوسط سن این کودکان  را بین 5 تا 13 سال اعلام کرد و گفت: بر اساس بررسی های انجام گرفته تعدادی از این کودکان در کنار کار در خیابان در حال تحصیل هستند و برخی نیز از مشکلات بهداشتی و درمانی رنج می برند و البته تعدادی زیادی نیز به علت فقر و منابع مالی از تحصیل بازمانده اند.
 
بنی هاشمی از هرمزگان به عنوان یکی از استانهای شاخص در امر خیر نام برد که البته در موضوع کودکان کار فعالیت چندانی صورت نگرفته و تا حدودی مورد غفلت واقع شده است.
 
وی ابراز امیدواری کرد: کمپینی که امروز به صورت خودجوش با شعار «کار برای کودک نیست» آغاز شد در دراز مدت با همکاری علالقمندان این مسئله مهم اجتماعی به صورت رسمی تر و تشکلی تر با حمایت مردم دنبال شود.
 
مشاور شهردار بندرعباس یادآور شد: کودکان کار، کودکانی خوب و مهربان با سن و روحیه ای حساس هستند که که از حداقل امکانات از جمله تحصیل و بهداشت محرومند و نیاز است با فعالت های انسان دوستانه بیشتری به حصور موثر و مثبت در جانمعه کمک کرد.
 
به اعتقاد وی موضوع کودکان کار موضوع بسییار پیچیده است که ساماندهی آنان به دلیل برخی ناهماهنگی ها، وجود اتباع خارجه بین آنان و بهرمند بودن برخی آنان از نعمت پدر و مادر ار دست دولت خارج است و این تشکلهای مردم نهاد هستند در مباحث فرهنگی و اجتماعی اینچنینی دولت و جامعها ی که در آن زندگی می کنند را سامان دهند و یاری کنند و مشکلات زیادی را زا روی دوش این کودکان و جامعه بردارند.
 
بنی هاشمی تصریح کرد: کودکان کار نیز ازمتن جامعه هستند فقر مالی تنها ظاهر موضوع را نشان می دهد، در حالیکه رها کردن آنان به حال خود در آینده ضربات جبران ناپذیری را به جامعه وارد می کند و قطعا هزینه های فرهنگی و اجتماعی سنگینی را روی دست جامعه می گذارد.
 
روز یکشنبه 23 خرداد، کمپین حمایت از کودکان کار با شعار «کار برای کودک نیست» به منظور دریافت هدایا و کمک های افراد نوع دوست و نیک اندیش در چهار راه دانشگاه، چهار راه پردیس، بازار روز، چهار راه قدس، سه راه جهانبار و پمپ بنزین های سطح شهر بندرعباس اجرا شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار