رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان همدان از اقبال کم و بی رغبتی رانندگان برای استفاده از پارکینگ های عمومی و پارک خودرو در محلهای ممنوعه خبر داد.
کد خبر: ۲۴۵۳۲۰
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۱ 13 June 2016
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان همدان از اقبال کم و بی رغبتی رانندگان برای استفاده از پارکینگ های عمومی و پارک خودرو در محلهای ممنوعه خبر داد.

به گزارش ایرنا، سرهنگ علی فکری روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: روزانه 35 دستگاه خودرو به علت توقف و پارک وسیله نقلیه در محل توقف ممنوع به پارکینک منتقل می شود.

وی اضافه کرد: برخی از رانندگان تا نزدیکی پارکینگ تردد کرده ولی خودروی خود را در کنار پارکینگ های عمومی و زیر تابلو توقف ممنوع پارک می کنند.

وی اضافه کرد: طبق ماده 12 قانون رسیدگی به تخلفات راهنمایی و رانندگی راه و شهرسازی و شهرداریها با تشخیص و اعلام راهور موظفند محلهایی را که توقف وسایل نقلیه در آنها به هر میزان موجب بروز خطر و کاهش ظرفیت و انسداد راه می شود با نصب علامت مخصوص مشخص نمایند.

رئیس پلیس راهور استان همدان تاکید کرد: در صورت توقف وسایل نقلیه در این قبیل محلها و ترک آن یا امتناع راننده از حرکت و همچنین توقف خودرو در پیاده روها، ماموران مکلفند ضمن صدور قبض جریمه نسبت به انتقال وسیله نقلیه به پارکینگ اقدام کنند.

سرهنگ فکری اضافه کرد: چنانچه راننده خودرو هنگام حمل وسیله نقلیه به پارکینگ در سر صحنه حاضر شود باید از انتقال خودرو به پارکینگ امتناع کرد ولی راننده متخلف جریمه می شود.

وی بیان کرد: اولویت ماموران پلیس راهور جریمه و حمل خودروی رانندگان متخلف که اقدام به پارک وسیله نقلیه در ایستگاه خودروهای حمل و تقل عمومی کرده اند، است.

وی اضافه کرد: انتقال خودروهایی که در پیاده روها توقف کرده اند حتی در صورت نبودن تابلو حمل با جرثقیل، توقف در حریم تابلو توقف ممنوع در دستور کار است.

*برخورد رخ به رخ دو خودرو در جاده گنجنامه
رئیس پلیس راهور استان همدان گفت: دو دستگاه خودروی سواری پراید و پژو روز گذشته در جاده گنجنامه با یکدیگر برخورد کردند.

سرهنگ فکری افزود: در این سانحه رانندگی که به علت انحراف به چپ سواری پژو رخ داد سه نفر مجروح و به بیمارستان منتقل شدند.

شهر همدان دارای 6 پارکینگ عمومی است.
برچسب ها: تصادف
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار