در سال گذشته :
دادستان عمومی و انقلاب یزد بیلان یزد در بحث مبارزه با زمین‌خواری را خوب ارزیابی و اعلام کرد: در یکسال گذشته سه هزار و 274 هکتار از اراضی ملی به ارزش بالغ بر 932 میلیارد و 850 میلیون ریال رفع تصرف و اعاده شده است.
کد خبر: ۲۴۹۵۷۴
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۰ 21 June 2016
به گزارش «تابناک یزد»،"جمال قضاوتی" در نشست خبری که بمناسبت هفته قوه قضائیه امروز در محل دادگستری یزد برگزار شد، عملکرد دادگستری استان در مقوله کاهش ورودی پرونده‌های قضایی را موفق ارزیابی کرد و گفت: طی یک‌سال اخیر یعنی از اول تیرماه سال 1394 تا امروز، ورودی دادسرای یزد 31 هزر و 334 فقره پرونده و خروجی آن 32 هزار و 175 مورد بوده به عبارتی 841 فقره از موجودی‌ پرونده‌های دادسرا نیز کاهش یافته است.

وی ادامه داد: در مقوله‌ی اجرای احکام نیز تعداد پرونده‌های ورودی 11 هزار و 455 و تعداد خروجی‌های دادسرای یزد 12 هزار و 13 فقره بود و در مجموع 558 فقره از پرونده‌های موجودی این بخش نیز در یکسال اخیر کاهش داشته است.

وی همچنین اعلام کرد: در این مدت 45 درصد از پرونده‌های ورودی دادسرای یزد منجر به صدور قرار منع تعقیب، 28 درصد قرار جلب به دادرسی، هفت درصد منجر به صدور قرار موقوفی تعقیب، شش درصد عدم صلاحیت و سه درصد نیز قرار ترک تعقیب  شده است.

قضاوتی به آمار 10 اتهام مطرح شده‌ی استان از سوی قوه قضائیه در اسفندماه سال گذشه اشاره کرد و گفت: ضرب و جرح عمدی با 581 فقره پرونده بیشترین اتهام بوده که البته 116 مورد ان منجر به حلب به دادرسی شده است.

وی ادامه داد: پس از ضرب و جرح عمدی، اتهامات ایراد صدمه بدنی غیر عمد، توهین به اشخاص عادی، سزقت، تهدید، سرقت فاقد شرایط اجرای حد، نگهداری و مالکیت مواد مخدر، تخریب، خیانت در امانت و کلاهبرداری قرار دارند.

دادستان یزد در رابطه با عملکرد شورای حفظ حقوق بیت المال و اراضی ملی نیز به تشکیل چهار نشست در مرکز استان و هفت نشست در شهرستان‌های تابعه اشاره کرد و گفت: در یکسال گذشته سه هزار و 274 هکتار از اراضی ملی به ارزش بالغ بر 932 میلیارد و 850 میلیون ریال رفع تصرف و اعاده شده است.

وی استان یزد را در بحث مبارزه با زمین‌خواری از بیلان خوبی برخودار دانست و در ادامه به فعالیت‌های کمیته حمایت قضایی از سرمایه‌گذاری استان با برگزاری چهار جلسه اصلی و دو جلسه فرعی اشاره کرد.

به گفته‌ی وی، نشست‌های این کمیته نجر به 25 مصوبه شده است و عمده درخواست‌های مطرح شده به این کمیته شامل مسائل و مشکلات مالی و عدم توانایی بازپرداخت وام به بانک‌ها و موسسات مالی، درخواست پرداخت تسهیلات، صدور اجرایی بانک‌ها و درخواست‌های مربوط به واحدهای دچار الودگی‌های زیست محیطی بوده است.

قضاوتی در پایان نیز به برنامه‌های سال جاری دادستانی یزد پرداخت و گفت: پالایش شکایات برای کاهش حجم پرونده‌ها، برنامه ریزی برای مقابله  مباره با باندهای مواد مخدر و سرقت، ارتقای سطح آگاهی شهروندان در موضوعات حقوقی، بازدید همکاران قضایی از زندان مرکزی به صورت هفتگی، ارتقا و به روزرسانی بانک اطلاعاتی ارازل و اوباش و همچنین بانک اطلاعاتی متجاوزیان به اراضی ملی، از مهمترین برنامه‌های داستانی مرکز استان در سالجاری است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار