آمارهای ضد و نقیض از خسارت سیل در البرز
به طور قطع برای بازسازی مناطق آسیب‌دیده بیش از هر چیز، ابتدا باید برآورد صحیحی از خسارت داشته باشیم و در صورت عدم دسترسی به گزارش های دقیق، نمی توان برنامه ریزی کرد.
کد خبر: ۲۵۱۴۱
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۰ 20 April 2015
به گزارش تابناک – البرز: در اوایل فروردین سال جاری بارش باران و به دنبال آن سیل و طغیان رودخانه‌ها، خسارات زیادی به استان البرز و به ویژه شهرستان‌های کرج و طالقان و همچنین روستاهای حاشیه جاده چالوس از جمله بخش آسارا وارد کرد.
اگر چه به گفته مسئولان دستگاه‌‌های مرتبط این سیل خسارت جانی به همراه نداشت، اما میزان خسارت مالی حادثه طبیعی فوق هنوز قطعی نشده و مسئولان آمارهای ضد و نقیضی را بیان می‌کنند.
در همان روزهای ابتدایی مدیر کل ستاد پیشگیری از بحران استانداری البرز اعلام کرده که برآورد نخستین از خسارات ناشی از سیل و طغیان رودخانه‌ها حدود 30 میلیارد تومان است.
ابوالقاسم باقری تصریح کرد: بخش مهمی از خسارت‌ها به زیرساخت‌های مخابراتی، پل‌ها، جاده‌ها و محورهای روستایی است.
وی متذکر شد که  احتمال می‌دهیم با انجام کارکارشناسی دقیق، این میزان به 2 برابر نیز افزایش یابد.
به عبارتی در همان آمارهای نخستین، میزان خسارت بین 30 میلیارد تومان تا 60 میلیارد تومان تخمین زده شد که از لحاظ آماری فاصله تعجب‌آوری داشت.
وی چند روز بعد از خسارت 80 میلیاردی تومانی سخن گفت و در نهایت اعلام کرد که این بلای طبیعی 97 میلیارد تومان به البرز خسارت وارد کرده است.
دستگاه‌های دیگر نیز هر کدام اعداد و ارقام مختلفی را در این حوزه مطرح می‌کنند.
از جمله آنکه مدیر ساخت و توسعه راه های استان البرز گفته است که بر اثر طغیان رودخانه و وقوع سیلاب، ۲۶ میلیارد تومانی به راه های استان خسارت وارد شد.
یکی از مدیران بخش کشاورزی نیز صحبت از خسارت 22 میلیارد تومانی به کشاورزی البرز بر اثر این حادثه مطرح کرده است.
حال پس از حدود 2 هفته استاندار البرز می‌گوید که سیل و طغیان رودخانه‌ها در این استان یک هزار میلیارد ریال خسارت بر جای گذاشته است.
سید حمید طهایی با اشاره به خسارت سنگین یکهزار میلیارد ریالی سیل اخیر به بخش های مختلف و زیرساخت های این استان، گفت: جبران خسارات وارده شده نیازمند نگاه ویژه مسوولان است.
به طور قطع برای بازسازی مناطق آسیب‌دیده بیش از هر نیاز دیگری، ابتدا باید برآورد دقیقی از خسارت د

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار