کد خبر: ۲۵۱۸۶۸
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۶ 26 June 2016


رئیس بخش تولید و پرورش حیوانات آزمایشگاهی موسسه تحقیقات واکسن وسرم سازی رازی از تولید نژاد جدید موش آزمایشگاهی برای اولین بار درکشور خبرداد.

روزبه فلاحی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)منطقه البرز، اظهار کرد: موسسه رازی برای از سال ها پیش برای پیشبرد اهداف پژوهشی و علمی خود اقدام به تولید حیوانات آزمایشگاهی ارگانیک می کند.

وی ادامه داد: این حیوانات بهترین پاسخ را به آزمایش های کنترل کیفی تولید واکسن و فرآورده های بیولوژیک نشان می دهند.

وی افزود: موسسه رازی یکی از مراکز مهم کشور درزمینه تولید و پرورش حیوانات آزمایشگاهی است که علاوه براین که نیاز خود را تامین می کند ، بخشی نیاز سایر مراکز تحقیقاتی و دانشگاهی کشوررا نیز مرتفع می سازد

این مسئول با اشاره به اهمیت سلامت این حیوانات گفت:به دلیل گستردگی استفاده از حیوانات آزمایشگاهی در طرح های تحقیقاتی پزشکی و دامپزشکی وهمچنین حوزه های دیگر، سلامت این حیوانات در نتیجه نهایی آزمایش ها تاثیر به سزایی دارد.

فلاحی تاکید کرد: در روند پرورش حیوانات آزمایشگاهی درموسسه رازی نه تنها این حیوانات در معرض آلودگی و عوامل بیماری زا قرار نمی گیرند بلکه هیچ دارو و واکسنی هم به آنها تزریق نمی شود و به صورت کاملا ارگانیک رشد می یابند در نتیجه بهترین پاسخ را به آزمایش های کنترل کیفی واکسن و سایر آزمایش ها نشان می دهند.

وی ابراز کرد: این امر سبب می شود کیفیت واکسن یا هر فرآورده تولیدی دیگر و سایر فعالیت های تحقیقاتی در وضعیت کاملا مطلوبی باشد.

رئیس بخش تولید و پرورش حیوانات آزمایشگاهی موسسه رازی دربخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به وجود نژادهای مختلف حیوانات آزمایشگاهی در این موسسه گفت: این حیوانات هر کدام برای آزمایش های خاصی مانند تحقیقات ایمنی شناسی، ویروس شناسی، بیماری های انگلی، تحقیقات قلبی– عروقی، دیابت و تحقیقات متنوع زیادی مورد استفاده قرار می گیرند.

وی افزود: علاوه بر نژادهای رایج از پنج گونه جانوری موجود در موسسه، موفق شدیم برای نخستین بار در کشور، نژاد جدید موش آزمایشگاهی تحت نام "رازی A" تولید کنیم که در منابع بین المللی نیز به ثبت رسیده است.

فلاحی اضافه کرد: این نژاد به علت خصوصیات بیولوژیکی، در تحقیقاتی خاص همچون تحقیقات مربوط به تومورهای پستانی منحصر به فرد است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار