مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل گفت: اجازه تخریب کتابخانه شیخ صفی‌الدین اردبیلی را به شهرداری اردبیل نخواهیم داد.
کد خبر: ۲۵۲۷۵۳
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۵ 28 June 2016

به گزارشخبرگزاری فارساز اردبیل، رباب عزیزخانی صبح امروز در پاسخ به سئوالات خبرنگاران در نشست مطبوعاتی در اردبیل اظهار کرد: خبری از طرف شورا و شهرداری مبنی بر عقب‌نشینی کتابخانه قدیمی شیخ صفی‌الدین اردبیلی مطرح شده بود که اگر این عقب‌نشینی انجام می‌شد باید این مجموعه فرهنگی به مرحله تخریب می‌رسید که مایل به این کار نبوده و نیستیم.

وی گفت: ما این موضوع را با استاندار اردبیل در جریان گذاشتیم و به نظر می‌رسد مشکل به وجود آمده برطرف شده چرا که دیگر قرار نیست این کتابخانه با قدمت 50 ساله تخریب شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل گفت: اجازه تخریب کتابخانه شیخ صفی‌الدین اردبیلی را به شهرداری اردبیل نخواهیم داد.

عزیزخانی با بیان اینکه اگر قرار هم بر عقب‌نشینی باشد با انتقال استانداری اردبیل باید منابع اعتباری برای تخریب و بازسازی این کتابخانه‌ها در محوطه استانداری تامین شود تا بتوانیم این پروژه را سر و سامان دهیم که این کار نیز بعید به نظر می‌رسد.

موضوع تخریب کتابخانه مرکزی شایعه است

وی در مورد احتمال تخریب کتابخانه مرکزی اردبیل به دلیل مانع شدن در دید مجموعه تفریحی و توریستی شورابیل گفت: به هیچ‌وجه چنین موضوعی صحت ندارد بلکه ما تلاش می‌کنیم از فضای کتابخانه مرکزی به عنوان فضای حضور گردشگران و مسافران استفاده کنیم.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل با بیان اینکه احداث کتابخانه مرکزی در ورودی شورابیل نه تنها تهدید به شمار نمی‌رود بلکه فرصت عالی است تا گردشگران و مسافران ورودی به این مجتمع با ظرفیت گردشگری شورابیل آماده است و کتابخانه مرکزی اردبیل را که جزو شش کتابخانه ممتاز به شمار می‌رود مورد صیانت قرار دهیم.

عزیزخانی یادآور شد: این کتابخانه با داشتن تالار نویسندگان و ذخایر ارزشمند کتاب‌های موجود فرصتی استثنایی است تا گردشگران و مسافران با ظرفیت عظیم کتابخانه مرکزی اردبیل آشنایی پیدا کرده و بیشتر با این مجموعه انس بگیرند.

ایستگاه‌های مطالعه در حد ایستگاه معرفی کتاب باقی می‌ماند

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل در مورد ایستگاه‌های مطالعه گفت: این ایستگاه‌ها در شکل جدید خود به کارت‌های مخصوص معرفی کتاب تجهیز شدند و به جای شارژ کتاب ما سعی می‌کنیم تا از طریق این کارت مردم را به مطالعه کتابخوانی جمعی هدایت کنیم.

عزیزخانی بیان کرد: طرح برپایی ایستگاه‌های مطالعه پروژه دولت قبلی بوده که در برخی از ایستگاه‌ها شاهد برگشت‌پذیری کتاب‌های به امانت برده شده بودیم که این خود مشکلات را به وجود آورد که سعی کردیم در این ایستگاه‌ها کارت‌های راهنمایی کتاب قرار دهیم تا کتابخوانان به خواندن کتاب‌های جدید راغب شوند.

وی در مورد کتابخانه‌های سیار روستایی نیز گفت: 18 کتابخانه روستایی در مناطق مختلف نظیر بیله‌سوار راه‌اندازی شده و در اردبیل نیز قرار بود اتوبوسی برای این امر اختصاص پیدا کند که با خرید اتوبوس‌های جدید امیدواریم یکی از این اتوبوس‌ها به امر خدمات‌رسانی حوزه کتاب و کتابخوانی اختصاص پیدا کند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
نیاری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۱
سلام خانم عزیزخانی خودتان اظهارکرده اید ۵۰ سال از عمر کتابخانه شیخ صفی گذشته است . یقینا ساختمانی بااین قدمت فرسوده و خطرافرین است
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار