کد خبر: ۲۵۳۳۳۳
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۳ 29 June 2016


معاون سیاسی فرمانداری فردیس گفت: هیچ نهادی حق به کارگیری اتباع غیرمجاز خارجی را نداشته و نظارت بر این موضوع با جدیت انجام می‌شود.

محمدرضا فلاح‌نژاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: یکی از مهمترین دغدغه‌های مردم و مسؤولان در ایران، تامین اشتغال مورد نیاز جامعه به ویژه برای نسل جوان و افراد تحصیل‌ کرده است.

وی تصریح کرد: دولت سالانه بودجه هنگفتی را برای رفع این دغدغه مردم هزینه کرده و از تمام ابزار و امکاناتی که در اختیار دارد برای ایجاد مشاغل جدید استفاده می‌کند.

معاون سیاسی فرمانداری فردیس افزود: متاسفانه مشاهده می‌شود که با وجود کمبود امکانات و فرصت‌های شغلی، برخی از اتباع غیرمجاز در مشاغلی که باید در اختیار جوانان ایرانی قرار داشته باشد، مورد استفاده این افراد قرار می‌گیرد.

فلاح‌نژاد افزود: در آخرین جلسه کمیته ساماندهی اتباع خارجی شهرستان فردیس بار دیگر به تمام افراد حقیقی، شرکت‌های خصوصی و ادارات و نهادهای خدمات‌رسان مانند شهرداری‌های مناطق سه و 10 و همچنین ادارات آب، برق، گاز و تلفن تاکید شد که برای هیچ کاری از اتباع غیرمجاز استفاده نکنند.

وی بیان داشت: عدم به کارگیری اتباع غیرمجاز به صراحت در قانون مورد تاکید قرار گرفته و استفاده از این افراد حتی در مشاغلی مانند باغبانی و نگهبانی ساختمان‌های خصوصی نیز جرم تلقی می‌شود.

معاون سیاسی فرمانداری فردیس در پاسخ به این پرسش خبرنگار فارس مبنی بر اینکه آیا جمعیت اتباع خارجی مقیم این شهرستان شناسایی شده‌اند، گفت: جمعیت شناور اتباع خارجی ما به دلیل مهاجرپذیر بودن در حدود هفت هزار نفر است که از این تعداد حدود چهار هزار نفر شناسایی شده‌اند.

فلاح‌نژاد افزود: افراد شناسایی شده در قالب 455 خانوار در شهرستان فردیس ساکن هستند.

وی بیان داشت: از میان اتباع خارجی که تاکنون شناسایی شده‌اند، حدود دو هزار و 900 نفر به صورت غیرمجاز در این شهرستان سکونت دارند که باید برای ساماندهی و بازگردادن آنها به کشور مبدأ تدابیر لازم اندیشیده شود.

معاون سیاسی فرمانداری فردیس در پایان تاکید کرد: برای ساماندهی این افراد نیازمند تعامل و همکاری دستگاه‌های اجرایی مرتبط هستیم و خوشبختانه در شهرستان فردیس این تعامل وجود دارد و اقدامات خوبی نیز انجام شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار