نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین:
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین با اشاره به اینکه عنصر امنیت، از آب‌ونان مهم‌تر و واجب‌تر است گفت: این اهمیت سبب شده نخستین دغدغه و درخواست حضرت ابراهیم(ع) به‌عنوان پیغمبری اولوالعزم، تأمین امنیت مردم باشد.
کد خبر: ۲۵۵۷۱۸
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۹ 04 July 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از  ايسنا منطقه قزوين، حجت‌الاسلام‌والمسلمين عبدالكريم عابديني در دیدار رئیس و جمعی از معاونان عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی استان قزوین، به اهمیت امنیت در هر شهر و منطقه‌ای اشاره و اظهار کرد: حضرت ابراهیم (ع) پس از ساخت کعبه، از خدای متعال می‌خواهد تا آن منطقه را شهری امن قرار دهد، زمانی که این درخواست را از خدای متعال داشت هنوز شهری در اطراف خانه خدا به وجود نیامده بود.

وی ادامه داد: پس از تشکیل شهر در اطراف کعبه، حضرت ابراهیم از خدای متعال درخواست می‌کند تا به آن شهر امنیت بخشد و این درخواست حضرت گویای این مطلب است که درخواست نخست حضرت ابراهیم (ع) برای شهر شدن آن منطقه، محقق شده و این دو درخواست ازنظر زمانی، فاصله زیادی با یکدیگر داشته‌اند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمين عابديني تصریح کرد: در این آیات شریفه، امنیت مسئله مهمی مطرح می‌شود، زیرا اگر امنیت وجود نداشته باشد، سایر امکانات بهره‌ای برای انسان نخواهند داشت.

امام‌جمعه قزوین با اشاره به ناامنی و جنگ‌هایی که در برخی از کشورهای منطقه رخ‌داده است، اضافه کرد: به‌عنوان نمونه در سوریه ثروتمندان زیادی وجود داشته‌اند اما به دلیل ناامنی، بی‌خانمان شده و در چنین فضایی ثروتشان به کارشان نمی‌آید.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین خاطرنشان کرد: عنصر امنیت، از آب‌ونان هم مهم‌تر و واجب‌تر است و این اهمیت سبب شده نخستین دغدغه و درخواست حضرت ابراهیم (ع) به‌عنوان پیغمبری اولوالعزم، تأمین امنیت مردم باشد و بر تحقق آن اصرار می‌ورزد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمين عابديني اظهار کرد: امروز بخشی از تأمین امنیت در شهرها، به نیروی انتظامی سپرده‌شده و همواره باید تلاش کرد این رسالت که مورد تأکید پیامبران و امامان ما بوده، در بالاترین سطح در جامعه وجود داشته باشد تا مردم ما در امنیت و آرامش زندگی کنند.

امام‌جمعه قزوین ادامه داد: پس از تأمین امنیت، حضرت ابراهیم (ع) از خدای متعال می‌خواهد به آن‌هایی که مؤمن هستند، آب‌ونان بدهد اما این درخواست حضرت مورد اعتراض خدای متعال قرار می‌گیرد و بر تأمین آب‌ونان همه انسان‌ها، حتی کسانی که کافر هستند تأکید می‌کند که این مهم نشان می‌دهد باید در موضوع اشتغال و امکانات رفاهی به همه مردم به‌صورت عادلانه نگاه کنیم.

وی با بیان اینکه همه دستگاه‌ها و نهادها باید اقامه نماز را در اولویت قرار دهند، تصریح کرد: اقامه نماز تنها نمازخواندن نیست و کسانی که اقامه کننده نماز هستند اگر ناآگاهانه اشتباهی انجام دهند خودشان می‌آیند و اجرای حد شرعی را برای خودشان درخواست می‌کنند، چنین جامعه‌ای به کمال و تعالی خواهد رسید.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین در پایان خاطرنشان کرد: اقامه کننده نماز دینش را به دنیایش نمی‌فروشد و اگر این معانی در جامعه‌ای رواج پیدا کنند، فحشا و منکر از میان خواهند رفت و آن جامعه از انحراف‌ها دور می‌ماند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار