همزمان با اعلام خبر درگذشت عباس کیارستمی کارگردان شهیر ایرانی، هنرمندان خارجی و داخلی با اعلام پیامهایی در صفحات شخصی خود در توییتر نسبت به این خبر ابراز احساسات کردند.
کد خبر: ۲۵۵۹۴۴
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۴ 05 July 2016
همزمان با اعلام خبر درگذشت عباس کیارستمی کارگردان شهیر ایرانی، هنرمندان خارجی و داخلی با اعلام پیامهایی در صفحات شخصی خود در توییتر نسبت به این خبر ابراز احساسات کردند.

به گزارش تابناک تبریز، ژان لوک گدار کارگردان، فیلمنامه نویس و منتقد سینمایی فرانسوی-سوییسی که یکی از کارگردانان نامی موج نوی فرانسه به شمار می رود در صفحه شخصی خود آورد: سینما با گریفیث شروع و با عباس کیارستمی تمام می شود.
 
اصغر فرهادی کارگردان مطرح سینمای ایران نیز در مصاحبه با گاردین گفت: با شنیدن خبر درگذشت کیارستمی، شوکه شده ام.
 
فرهادی افزود: دنیا مرد بسیار بسیار بزرگی را از دست داده است.
 
محمدعلی کشاورز بازیگر و هنرمند پیشکسوت ایران نیز با حمله کوتاه «رفیق 30 ساله ؛ اعتبار سینمای ایران خداحافظ » نسبت به این خبر واکنش نشان داده است.
واکنش پرویز پرستویی به مرگ عباس کیارستمی نیز جالب بود .
 
پرستویی در توییتی آمرده است: او همانند علی حاتمی بدون جایگزین خواهد بود.
 
رامبد جوان نیز در واکنش به این خبر آورده است: جهان بدون امثال کیارستمی سخت میشه.
مهناز افشار نیز با جمله کوتاه «خبرت خرابتر کرد جراحت جدایی» در صفحه توییتر خود آورد: باورکردنی نیست آقای کیارستمی خیلی زود بود برای ما، سینمای ما و ایران ما که دیگر شما را نداشته باشیم.
 
همچنین فدراسیون هندبال درگذشت فیلمساز مولف و شهیر ایران؛ عباس کیارستمی؛ تنها کارگردان ایرانی برنده نخل طلای کن و خالق فیلم های ماندگار خانه دوست کجاست و طعم گیلاس را تسلیت گفت.
 
کمال تبریزی: استاد آرام سینما به آرامی رفت

کمال تبریزی در پی درگذشت عباس کیارستمی متنی را منتشر کرد.

به گزارش ایسنا، این کارگردان سینمای ایران در متنی نوشت:

در میان بزرگان سینما فیلم‌هایش بیش از همه مرا دچار حیرت می‌کرد و با دیدن آن‌ها تحت تأثیر عجیب و غیرقابل توصیفی قرار می‌گرفتم؛ حسی کاملا نزدیک به حقیقت زندگی و به شدت متفاوت با دنیای سینما! دنیایی مختص کیارستمی و منحصر به فرد. آرامشی دوست‌داشتنی که مطمئنم حالا که پیش ما نیست، آرام‌تر است! طعم گیلاسش نشانه خوبی از حال فعلی اوست؛ حالی که مرا به آرامش دعوت می‌کند. به حالش غبطه می‌خورم. مثل فیلم‌هایش دوباره دچار حیرتم کرده است! استاد آرام سینما به آرامی رفت! آرامش نشانه انسان‌های بزرگ است.»
 
روایت اصغر فرهادی از آخرین دیدارش با کیارستمی

اصغر فرهادی گفت: نگاهی که کیارستمی به زندگی داشت، در کسی ندیده بودم.
فرهادی

این کارگردان برگزیده اسکار در پی درگذشت عباس کیارستمی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به دیداری که چند هفته قبل پس از بازگشت از جشنواره‌ی فیلم کن با کیارستمی داشته، یادآور شد: در آخرین دیداری که با او داشتم، بیشتر درباره‌ آینده حرف زدیم تا گذشته و من وقتی از آن خانه بیرون آمدم مطمئن بودم که سال‌های سال زنده خواهد بود. برایم قابل باور نیست و بسیار دلتنگ حرف‌هایش هستم.

فرهادی ادامه داد: آنقدر از شنیدن این خبر شوکه هستم که هنوز نتوانستم باور کنم چه اتفاقی رخ داده است. فکر نمی‌کنم فقط یک فیلمساز بزرگ از دنیا رفته است بلکه امشب دنیا یک انسان بزرگ را از دست داد.

فرهادی درباره پیش‌بینی‌ خود از واکنش رسانه‌های دنیا به این خبر گفت: قطعاً به عنوان یک فیلمساز جهانی همه‌ی رسانه‌های دنیا متأثر از این خبر خواهند بود.

این کارگردان در پایان گفت: بسیار متأسفم. تلخی سفر او همیشه باقی خواهد ماند. /ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار