مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه امام سجاد‌(ع) قزوین گفت: کسانی که یک ماه توفیق روزه‌داری داشته‌اند و توانستند گرمای تابستان را دوام بیاورند روز عید فطر روز برائت آن‌ها است.
کد خبر: ۲۵۶۵۱۹
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۵ 06 July 2016
به گزارش تابناک از قزوین حجت‌الاسلام حسین عدالتی‌شربیانی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در قزوین در خصوص عید سعید فطر اظهار کرد: خداوند را شکر می‌کنیم که توفیق یک ماه بهره‌مندی و استفاده از ماه مبارک رمضان را به بندگان خود عطا کرد.

وی با اشاره به احادیث و روایات بیان کرد: جابربن عبدالله انصاری می‌گوید در جمعه آخر ماه رمضان نزد رسول خدا(ص) رفتم هنگامی که چشم آن حضرت بر من افتاد فرمود، ای جابر این جمعه آخر ماه رمضان است، پس با آن وداع کن و بگو، «خدایا، این رمضان را آخرین روزه ما قرار نده و اگر چنین مقرّر کردی، ما را مورد رحمت خود قرار ده و جزء محرومان مساز».

مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه امام سجاد‌(ع) قزوین خاطر نشان کرد: فطر به معنای این است که انسان به فطرت خود باز می‌گردد، خواندن دعا و نماز و احیا نگه داشتن شب عید سعید فطر و همچنین زیارت امام حسین‌(ع) در این شب بسیار سفارش شده است.

عدالتی‌شربیانی با اشاره به اینکه روز عید فطر روز برائت از گناهان است، اذعان کرد: کسانی که یک ماه توفیق روزه‌داری داشته‌اند و توانستند گرمای تابستان را دوام بیاورند روز عید فطر روز برائت آن‌ها است، روزی که می‌توانند عیدی بگیرند، عیدی آن‌ها می‌تواند ملاقات آشنایان و خویشاوندان و طلب بخشش برای خطاهایشان باشد.

وی تشریح کرد: در روز عید فطر از خدا می‌خواهیم تا پس از یک ماه تزکیه نفس و روزه‌داری به ما توفیق دهد که بتوانیم دستاوردهای خود را که در این ماه کسب کرده‌ایم در طول سال حفظ کنیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار