استاندار همدان با بیان اینکه یک هزار و 135 شغل جدید بر اساس آمار تأمین اجتماعی در دی‌ماه ایجاد شده است گفت: بیمارستان قلب فرشچیان و کارخانه رزن سافت همزمان با سفر هیئت دولت به استان افتتاح می‌شود.
کد خبر: ۲۵۷۳
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۹ 03 February 2015

به گزارش فارس، محمدناصر نیکبخت  در جشن بزرگ کارگری و کارفرمایی ستاد دهه فجر استان همدان، با بیان اینکه شعار اصلی انقلاب بر حول سه‌ محور بنا شده بود، اظهار کرد: استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی سه محور انقلاب اسلامی بود که به لطف خداوند هر سه مورد محقق شد.

وی با بیان اینکه استقلال اساسی‌ترین خواسته مردم و رهبر انقلاب بود، افزود: استقلال به معنای بر روی پای خود ایستادن، طرد وابستگی‌ها، بروز شایستگی‌های مردم و به میان آوردن ارزش‌های واقعی در جامعه است.

استاندار همدان با بیان اینکه کارگران گوش به فرمان امام خمینی (ره) در جریان انقلاب بودند، تصریح کرد: در هر برهه زمانی کارگران بهترین عملکرد را از خود بر جای گذاشتند و در استقلال، پویایی تولید همچنان تأثیرگذار هستند.

وی با تأکید بر اینکه تاکنون پاسخ در خوری به زحمات کارگران داده نشده، ادامه داد: به‌دلیل دسیسه‌هایی که دشمنان از روز اول برای انقلاب به‌وجود آوردند، مهلتی دست نداد تا بتوانیم آنچنان که باید و شاید در خدمت کارگران باشیم.

نیکبخت با اشاره به اینکه تحریم‌ها علیه ایران را روز به روز ظالمانه‌تر کردند و در نهایت به بهانه انرژی هسته‌ای افزایش دادند، خاطرنشان کرد: به خاطر هدایت‌های مقام معظم رهبری، رشادت‌های کارگران، کارآفرینان و فعالان اقتصادی و با اقدامات دولت تدبیر و امید تأثیر این تحریم‌ها خواسته‌های دشمنان را تأمین نکرد.

امروز به سرمایه‌گذاری بخش خصوصی نیاز داریم

وی با بیان اینکه نمی‌گوییم تحریم‌ها تأثیر نداشته اما استکبار نیز به خواسته خود نرسید، گفت: زمانی که مردم به بهترین شکل ممکن از جمهوری اسلامی و دولت حمایت کردند، دشمنان مجبور شدند، پای میز مذاکره نشسته و به سخنان بر حق ایران گوش فرادهند.

استاندار همدان با تأکید بر اینکه بدون تردید در آینده نزدیک حقانیت ایران به اثبات خواهد رسید، اظهار کرد: اگر این تحریم‌های ظالمانه به هر کشوری جز ایران وارد می‌شد، آن کشور از پا افتاده بود.

 وی افزود: اگر نقش سازنده کارگران ایران، تلاش، فکر و ایده و علاقه کارآفرینان کشور نبود، امروز از پس این مشکلات بر نمی‌آمدیم.

استاندار همدان با بیان اینکه در شرایط موجود باید بیشتر به استقلال بیندیشیم، تصریح کرد: امروز باید بیش از گذشته به رضایت کارگر اندیشیده و بیش از پیش به دنبال جذب سرمایه‌گذار باشیم.

وی با تأکید بر اینکه امروز به سرمایه‌گذاری بخش خصوصی نیاز داریم، ادامه داد: در گذشته کشور روزانه 2.5 میلیون بشکه نفت به فروش می‌رساند که امروزه به کمتر از یک میلیون بشکه در روز و به یک سوم قیمت گذشته رسیده است.

نیکبخت خاطرنشان کرد: استکبار تصور می‌کند با دسیسه کاهش قیمت نفت، کشور از پا می‌افتد اما به لطف خدا، با هدایت رهبر معظم انقلاب و با عقلانیت دولت تدبیر و امید، تورم را از 40 درصد به حدود 15 درصد و رشد اقتصادی از منفی 6 درصد به رشد مثبت رسیده است.

وی در ادامه با بیان اینکه طرح نظام سلامت در شرایط بد اقتصادی اجرا ‌شد، گفت: دولت تاکنون تنها در استان همدان 100 میلیارد تومان یارانه سلامت پرداخت کرده است.

استاندار همدان با بیان اینکه در این شرایط تحریم را نادیده گرفتیم، اظهار کرد: امروز تحریم‌ها کم‌اثر شده و امیدواریم با حمایت مردم، هدایت‌های ارزشمند مقام معظم رهبری و سیاست‌های دولت تدبیر و امید مذاکرات با عزت و سربلندی ایران اسلامی به پایان برسد.

نرخ مشارکت اقتصادی استان از 37.8 به 39.4 درصد رسیده است

وی در ادامه به تشریح روند تعیین تکلیف واحدهای صنعتی بدهکار به سیستم بانکی و تعطیل که در استان طی شد پرداخت و افزود: برخی از افراد برای جلب توجه دم از وجود رخوت در استان می‌زنند.

نیکبخت تصریح کرد: بر اساس آمار تأمین اجتماعی و مرکز آمار ایران به‌صورت ماهانه بین 800 تا هزار شغل جدید به اشتغال استان اضافه می‌شود و در دی‌ماه گذشته نیز یک هزار و 135 شغل جدید در استان ایجاد شد.

وی ادامه داد: همین مسئله باعث ‌می‌شود درصد بیکاری استان بر اساس اعلام مرکز آمار ایران به 6.4 درصد رسیده و به استان دوم کشور بعد از استان مرکزی می‌رسد.

استاندار همدان با بیان اینکه نرخ مشارکت اقتصادی استان از 37.8 به 39.4 درصد رسیده خاطرنشان کرد: روز گذشته نماینده یکی از استان‌های همسایه اعتراض می‌کند که چرا در همدان نرخ بیکاری کاهش‌ یافته اما در استان دیگر نرخ بیکاری افزایش می‌یابد.

وی تأکید کرد: استان همدان، بزرگ و بسیار شایسته است و به همین دلیل امیدوارم در آینده نزدیک، جایگاه واقعی خود را به لطف خدا، پیدا کند.

نیکبخت با بیان اینکه سرمایه‌گذاری‌های بسیاری در استان نهایی شده، اظهار کرد: طرح‌های خوبی در استان با همکاری کشورهای ژاپن، کره جنوبی، روسیه و آلمان که شایسته همدان هستند در حال شکل‌گیری است.

برای تخصیص اعتبار به بیمارستان قلب فرشچیان گریه کردم

وی با اشاره به اینکه 809 طرح در دهه فجر در استان همدان افتتاح و کلنگ‌زنی می‌شود، افزود: 55 یا 57 طرح در این 10 روز کلنگ‌زنی شده و 705 طرح نیز با سرمایه گذاری 660 میلیارد تومان افتتاح خواهد شد.

استاندار همدان تصریح کرد: در چند ماه گذشته طرح‌های بزرگی را با ارزش 500 میلیارد تومان کلنگ زنی کردیم و چند پروژه نیز با حضور هیئت دولت در استان افتتاح خواهد شد.

وی با تأکید بر اینکه مصادره حق و زحمات افراد، ظلم است، ادامه داد: برای جذب اعتبار در راستای تکمیل بیمارستان قلب فرشچیان در حضور وزیر بهداشت و معاون برنامه‌ریزی رئیس جمهوری گریه کردم چراکه خیران سهم خود و حتی بیشتر از آن را پرداخته‌اند و دولت به تعهدات خود عمل نکرده بود.

نیکبخت با بیان اینکه بیمارستان قلب فرشچیان با آمدن دولت افتتاح می‌شود، خاطرنشان کرد: واحد صنعتی رزن سافت نیز که بزرگترین واحد تولیدی ظریف‌ترین فویل آلومینیومی در کشور و خاورمیانه است در هنگام سفر هیئت دولت افتتاح می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار