نبود مراکز تفریحی و توریستی در شهرستان یکی از ناهنجاری‌های موجود است و در کنار آن نبود اشتغال و بیکاری جوانان و در پی آن بی‌انگیزگی باعث شده حوزه فرهنگ و هنر هم مستثنی از این مشکلات نباشد.
کد خبر: ۲۵۸۴۹۳
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۵ 11 July 2016
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رزن گفت: با توجه به وجود سبقه فرهنگی و عالم‌خیز بودن شهرستان و وجود چهره‌های سرشناس در بین علمای رزنی امسال همایش تجلیل از مفاخر در رزن برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا، علی سیف‌یار، اظهار کرد: امروزه مقوله‌ای که به صورت شفاف و برجسته توجه مدیران و محققان را به خود جلب کرده، مرور اهمیت فرهنگ و اولویت توسعه فرهنگی است به طوریکه بسیاری از کشورهای درحال توسعه برای بهره‌مندی از مواهب طبیعی و توانمندی‌های صنعتی و توسعه‌ای به عنوان شایستگی‌های محوری و کلیدی خود باید فرهنگ را به عنوان بستر و زیرساخت‌های اصلی جامعه و سیاست‌های خود درنظر بگیرند.

وی توسعه فرهنگی را از جمله شاخص‌های خودباوری جامعه عنوان کرد و افزود: توسعه فرهنگی در قالب اهمیت دادن به ارزش‌های محلی و ملی، باید بتواند از طریق برنامه‌ریزی‌های فرهنگی و اجتماعی به نیازهای معنوی و مادی افراد جامعه خود پاسخ دهد.

سیف‌یار فرهنگ را میراث انسانی، اجتماعی و سنتی دانست و گفت: فرهنگ مقوله‌ای است که باید نسل به نسل آن را توسعه داد و به سایر نسل‌ها اشاعه و انتقال داده شود.

رئیس اداره ارشاد شهرستان رزن در ادامه از فعالیت 7 انجمن فرهنگی و هنری در این شهرستان خبر داد و تصریح کرد: یک مؤسسه قرآنی، یک مؤسسه فرهنگی و هنری چندمنظوره، دو آموزشگاه آزاد هنری نقاشی، 3 کانون آگهی و تبلیغاتی، 24 فروشگاه عرضه محصولات، 3 چاپخانه دیجیتال، یک چاپ افست، 15 مرکز بازی کامپیوتری، یک دکه مطبوعاتی، 60 کانون فرهنگی و هنری مساجد و 2 گروه نمایش ثبت شده کشوری از جمله مراکز دارای مجوز از سوی ارشاد هستند که در حوزه فرهنگ و هنر شهرستان فعالیت می‌کنند.

وی کیفیت ارائه برنامه‌های فرهنگی و هنری را در شهرستان رزن مطلوب ارزیابی کرد و یادآور شد: به لحاظ تخصیص اعتبار سال 95 یکی از سال‌های بحرانی است و در مضیقه هستیم و به طور قطع به چالش برمی‌خوریم.

سیف‌یار در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد: سبقه فرهنگی و وجود علما و مفاخر و هنرمندان به نام در حوزه فرهنگ موجب شده تا شهرستان رزن همیشه از فرهنگی پویا و زنده برخوردار باشد.

وی گفت: برگزاری خوشنویسی استانی در آذرماه و تجلیل از دکتر عبدالله نصرتی، یکی از مفاخر شهرستان در حوزه ادبیات و برپایی نمایشگاه‌ها در سال‌جاری از برنامه‌های کاری فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

وی در ادامه به نقش بسیار مهم فرهنگ و هنر اشاره کرد و گفت: بسیاری از معضلات اجتماعی و جوامع را می‌توان با فرهنگ‌سازی مناسب در مسیر درستی هدایت کرد که این اداره نیز درصدد زمینه‌سازی فعالیت‌های فرهنگی و هنری در راستای داشتن شهری سالم، با نشاط و با امنیت فرهنگی بالاست که لازمه این امر تقویت مبانی ارزشی، مذهبی، فرهنگی و هنری است.

وی بیان کرد: نیاز است مسئولان کشور و استان نگاه مساعدتری به اهالی حوزه فرهنگ و هنر داشته باشند چرا که هر چه بیشتر در این زمینه سرمایه‌گذاری کنیم به طور قطع بخشی از آسیب‌های شهرستان کاهش خواهد یافت.

وی افزود: نبود مراکز تفریحی و توریستی در شهرستان یکی از ناهنجاری‌های موجود است و در کنار آن نبود اشتغال و بیکاری جوانان و در پی آن بی‌انگیزگی باعث شده حوزه فرهنگ و هنر هم مستثنی از این مشکلات نباشد.

رئیس اداره ارشاد شهرستان رزن عنوان کرد: می‌توان با ایجاد کارگروه‌های آموزشی، فرهنگی و هنری، بازارچه‌های صنایع دستی و آثار هنرمندان، گالری‌های نمایشگاهی در شهرستان و در صورت تخصیص اعتبار تبدیل مجتمع اندیشه به سینما در شهرستان و تغییر نگرش مردم درخصوص هزینه برای خرید کالای فرهنگی و هنری از این ناهنجاری‌ها کاست.

وی خاطرنشان کرد: در سال 94 شاهد 10 روز اجرا در سالن ارشاد شهرستان بودیم که برنامه‌های بسیار مطلوبی بود و امسال نیز تاکنون 5 اجرا داشته‌ایم که امیدواریم شاهد اجراهای بهتر و بیشتر و استقبال مردم شهرستان باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار