معاون سرمایه گذاری و اشتغال معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم کشور گفت: دولت با اعطای تسهیلات ارزان قیمت از طرح های مشارکتی روستائیان حمایت می کند.
کد خبر: ۲۵۸۸۸
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۲ 21 April 2015
به گزارش پايگاه اطلاع رساني استانداري تهران، دکتر ناصر زرگر  در همایش طرح مشارکت مردم در راه اندازی واحدهای تولیدی مستقر در روستاها و مناطق کمتر توسعه یافته که در محل فرمانداری ورامین تشکیل شد اظهار داشت :در گذشته طبیعت از اهمیت بیشتری در جوامع برخوردار بود ولی با آغار انقلاب صنعتی این مردم بودند که از اهمیت بیشتری برخوردار شدند.

وی گفت: در کشورهای صنعتی به همان میزان که صنعت پیشرفت می کرد ، اقتصاد آن کشور نیز از رشد و توسعه برخوردار می شد ، وضعیت اقتصادی شهرها و روستاها باید به صورت متناسب رشد پیدا کرده و وضعیت اقتصادی در مناطق روستایی توسعه پیدا کند.

وی تصریح کرد: از روستا تنها نباید به عنوان سکونتگاه استفاده کرد بلکه باید توسعه اقتصادی آن را نیز مد نظر قرار داده و زمینه توسعه آن را فراهم کرد.

وی از حاشیه نشینی به عنوان مشکل عمده مناطق شهری یاد کرد و اظهار داشت : رشد حاشیه نشینی مشکلی است که باعث می شود توسعه اقتصاد مناطق روستایی تحت الشعاع قرار گیرد ، باید زمینه ای فراهم کرد تا با ایجاد مشارکت روستائیان در طرح های اقتصادی از میزان حاشیه نشینی کاست.

وی بیان داشت : معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم کشور طرحی جامع در ایجاد مشارکت روستائیان در اجرای طرح های اقتصادی در دست اقدام دارد که با بهره گیری لازم از این طرح زمینه اشتغال زایی پایدار و توسعه تولیدات روستایی محقق می شود.

وی تصریح کرد: در این طرح به عنوان مثال اگر 200 خانوار روستایی در کنار هم قرار گرفته و 20 درصد اجرای طرح تولیدی را به عنوان آورده تأمین نمایند ، دولت نیز در مقابل 80 درصد مابقی را با ارائه تسهیلات 4 درصد در اختیار آنان قرار می دهد.

زرگر بیان داشت : کارت یارانه روستائیان شرکت کننده در این طرح به عنوان ضمانت دریافت تسهیلات منظور می شود تا در صورت عدم توانایی روستائیان در بازپرداخت تسهیلات ، از مبلغ یارانه برای این امر استفاده شود.

معاون سرمایه گذاری و اشتغال معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم کشور گفت : طرح های تولیدی مشارکتی روستائیان مناطق می باید با اولویت های در نظر گرفته شده توسط دستگاه های اجرایی ، منطبق با فرصت های موجود در منطقه مورد ارزیابی قرار گرفته و مسائلی مانند فراوری محصولات کشاورزی ، بازرگانی و صادرات مورد توجه قرار گیرد.

وی تصریح کرد: وام با کارمزد 4 درصد به افرادی ارائه می شود که با هم مشارکت داشته باشند و بازپرداخت آن به این صورت است که سال تنفس صورت گرفته و دو سال به صورت دوره مشارکت انجام می شود و در یک دوره 5 ساله باز پرداخت آن انجام می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار