کد خبر: ۲۵۹۲۸۶
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۶ 12 July 2016


یکی از بازیکنان اسبق سرخابی‌ها با بیان اینکه بازیکنان ایرانی توانایی حضور در فوتبال سطح اول اروپا را دارند، گفت: باید عدم استقبال تیم‌های معتبر از بازیکنان ما بررسی شود.

مهدی هاشمی‌نسب امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: پس از این تیم ملی فوتبال ایران با درخشش در برابر استرالیا در مقدماتی جام جهانی 1998 راهی این مسابقات مهم شد، ناگهان نگاه باشگاه‌ها و کشورهای پیشرفته به فوتبال ایران تغییر کرد.

وی افزود: پس از پایان جام جهانی که با عملکرد خوب بازیکنان و تیم ملی در برابر یوگسلاوی سابق، شکست دادن آمریکا و عملکرد قابل قبول برابر آلمان همراه بود، اکثر اعضای تیم ملی با پیشنهادهایی از تیم‌های مختلف خارجی روبه‌رو شدند.

مدافع اسبق تیم‌های فوتبال استقلال و پرسپولیس تصریح کرد: حتی برخی از بازیکنان ما مانند علی دایی، مهدی مهدوی‌کیا و مهدی پاشازاده به تیم‌های معتبری چون بایرن‌مونیخ، هامبورگ و بایرلورکوزن منتقل شده و در این میان مهدوی‌کیا به یکی از محبوب‌ترین بازیکنان تاریخ هامبورگ بدل شد.

هاشمی‌نسب گفت: پس از چند سال، ناگهان این شرایط تغییر کرد و با وجود اینکه بازیکنانی مانند علی دایی و مهدی مهدوی‌کیا در فوتبال اروپا موفق بودند اما دیگر بازیکنان ایرانی با پیشنهاد تیم‌های معتبر دنیا روبه‌رو نشدند.

وی بیان داشت: امروز نیز که شاهد هستیم کشورهای عربی تنها خواهان بازیکنان ایران و آن‌هم با شرایط و رقم قراردادهایی کمتر از دیگر کشورها هستند.

این پیشکسوت فوتبال گفت: عدم دعوت از بازیکنان ایران در حالی اتفاق می‌افتد که می‌بینیم بازیکنان شرق آسیا به ویژه از کره جنوبی و ژاپن در فوتبال اروپا از اعتبار خوبی برخوردار هستند.

هاشمی‌نسب با رد این ادعا که بازیکنان ایرانی توانایی حضور در فوتبال اروپا را ندارند، گفت: من معتقدم که ما بازیکنانی داریم که از کیفیت بسیار خوبی برخوردار بوده و می‌توانند در لیگ‌های معتبر اروپایی و آمریکای لاتین بازی کنند.

وی افزود: باید مدیران ورزش کشور، فدراسیون‌ فوتبال، مدیران باشگاهی، کارشناسان و پیشکسوتان به این موضوع فکر کنند که چرا دیگر تیم‌های اروپایی معتبر خواهان بازیکنان ایرانی نیستند و دلیل این امر چیست.

مهدی هاشمی‌نسب در پایان گفت: به طور قطع اگر برای این موضوع راه حلی پیدا نکرده و نتوانیم بازیکنان خود را به فوتبال اروپا معرفی کنیم، نمی‌توانیم شاهد رشد و توسعه فوتبال در ایران به اندازه کشورهایی نظیر ژاپن و کره جنوبی و حتی برخی از کشورهای عربی باشیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار