کد خبر: ۲۵۹۵۹۰
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۴ 13 July 2016
به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان به نقل از اسپونتیک ؛ زنان ایزدی همپای مردان در خط مقدم جبهۀ روستاهای غرب موصل علیه داعش می جنگند تا در آزادی سرزمین خود که در آن بیش از 3 هزار زن در اقدامی غیرانسانی و در تلاشی آشکار برای نسل کشی اقلیت ایزدی، کشته و به اسارت گرفته شدند سهیم باشند.
دختران ایزدی که انتقام کشتار سنجار را می گیرند

تصاویری از زنان ایزدی منتشر شده که آنها را در حال آموزش نظامی در کنار مردان در مناطق مرزی شمال عراق و سوریه نشان می دهد.

«وضحه خلیل صالح» 22 ساله از ساکنان منطقه حی الشهداء در شهر سنجار یکی از این زنهاست که 4 تن از اعضای خانواده اش همراه او در واحدهای دفاع سنجار می جنگند. او پس از کشتارهای ایزدیان توسط داعش در اوایل اگوست 2014 به واحدهای دفاع سنجار پیوست و اکنون برای ریشه کنی کامل تروریست ها از این شهر مبارزه می کند.

دختران ایزدی که انتقام کشتار سنجار را می گیرند + عکس

وضحه از نخستین روزهای عملیات آزادسازی سنجار در این مبارزات شرکت داشته و در جبهه های مختلفی علیه داعش جنگیده و دهها تن از آنان را به درک واصل کرده است.او توسط عناصر دفاع مردمی (HPG) ، شاخۀ نظامی جنبش زن آزاده (YAJ STAR)، وابسته به حزب کارگران کردستان آموزش دیده است.

دختران ایزدی که انتقام کشتار سنجار را می گیرند + عکس

این دختر ایزدی می گوید که نه خودش و نه هیچ یک از افراد خانواده اش در دست داعش اسیر نبوده اند اما همۀ زن های ربوده شده مانند خانوادۀ او هستند و هدف او و همرزمانش این است که آنها را از چنگ داعش برهانند و به خانواده هایشان بازگردانند.

دختران ایزدی که انتقام کشتار سنجار را می گیرند + عکس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار