دو معارفه جدید در اداره کل اقتصاد و دارایی استان یزد انجام شد.
کد خبر: ۲۵۹۷۷
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۱ 21 April 2015
به گزارش تابناک یزد،طی مراسمی با حضور محمد رضا نبی سرپرست معاونت برنامه ریزی و رضایی معاونت توسعه مدیریت استانداری یزد، " سعید نورایمانی " به عنوان معاون جدید نظارت مالی اداره کل امور اقتصادی و دارایی و رئیس خزانه معین استان معرفی و از تلاش ها و خدمات " سید حسن میرزاده " معاون قبلی تجلیل شد.
مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان یزد در این مراسم با اشاره به اهمیت کار این بخش، به برخی از وظایف آن اشاره کرد و گفت: دو بخش نظارت مالی و خزانه معین حدود 65 درصد  حجم کار این مجموعه را بر عهده دارند.

 علی نمازی افزود: معاونت نظارت مالی و خزانه معین استان علاوه بر نظارت بر دریافت و پرداخت و مسایل مالی بخش های عمومی غیردولتی، نظارت بر کار ذیحسابی های دستگاههای اجرایی استان را انجام می دهد.


وی نظارت بر بودجه استان، ساماندهی حساب های دولتی و اموال دستگاههای اجرایی، ارزیابی عملکرد ذیحسابان و اجرای سیاست جدید وزارت امور اقتصادی و دارای در خصوص نظام حسابداری تعهدی را از جمله وظایف این اداره کل بیان کرد که چگونگی اجرای آن در سند راهبردی وزارت امور اقتصادی و دارایی نیز آمده است .

نمازی پرداخت حقوق کارکنان دولت را از دیگر وظایف اقتصاد و دارایی برشمرد و تصریح کرد: اینکه اعتبارات جاری و عمرانی و حقوق کارمندان و غیره باید در زمان خاص و به موقع واریز و پرداخت شود حساسیت و اهمیت کار خزانه داری و معاونت نظارت مالی را می رساند.


وی با قدردانی از حمایت مسئولان استان، اجرای سند راهبردی وزارت امور اقتصادی و دارایی و اجرای طرح خزانه داری الکترونیک را از اولویت های کاری این اداره کل برشمرد و افزود: امیدواریم بتوانیم با حمایت مسئولان استان و همکاری و تلاش مجموعه، سیاست ها و برنامه های پیش رو را به نتیجه برسانیم و عملیاتی کنیم.

وی همچنین معاونت نظارت مالی و خزانه داری معین استان را دارای نیروهای جوان، توانمند و آماده به کار بیان کرد و از این امر به عنوان  یک سرمایه خوب انسانی اداره کل برشمرد.


معاون سابق نظارت مالی اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان یزد هم با ارائه گزارشی از فعالیت های این بخش، پرداخت اعتبارات جاری و عمرانی، نظارت بر سپرده ها و ودایع دستگاههای اجرایی، نظارت بر خانه های سازمانی و اموال دولتی، حسابرسی نهادهای غیر دولتی و ارزیابی عملکرد مدیران مالی را از جمله فعالیت های این بخش بیان کرد.

"سید حسن میرزاده " گفت: اجرای قوانین و مقررات مالی، پرداخت حقوق کارمندان، تهیه صورت های مالی تملک دارایی های سرمایه ای و عمرانی، کنترل و نگهداری اسناد مالکیت دولتی ، نظارت بر اموال منقول و غیر منقول، پیاده سازی سیستم سناما، استرداد درآمد، افتتاح حساب بیش از 90 دستگاه اجرایی و نظارت بر کار ذی حسابی ها  از دیگر فعالیت ها می باشد.


معاون جدید نظارت مالی اداره کل امور اقتصاد و دارایی استان هم این بخش را بدنه اصلی اداره کل بیان کرد و گفت: امیدواریم بتوانیم با کمک و همراهی مسئولان و مجموعه در جهت انجام امور محوله حرکت کنیم و جایگاه این بخش را ارتقای دهیم.

سعید نورایمانی همچنین اظهار امیدواری نمود: با استفاده از ظرفیت های موجود کارهای مالی استان را تسریع بخشیم و با افزایش انگیزه و توان فصل جدیدی را پیش روی بخش مالی و خزانه داری باز کنیم.





معاون استاندار یزد، بر توزیع اعتبارات استانی در چارچوب ضوابط و مقررات تاکید کرد

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار یزد با اشاره به فراز و نشیب های مسایل بودجه  ای و مالی کشور و استان، بر توزیع اعتبارات استانی در چارچوب قانون، ضوابط و مقررات تاکید کرد.


به گزارش روابط عمومی اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان یزد، " عباسعلی رضایی  " در مراسم تودیع و معارفه معاون جدید نظارت مالی این اداره کل و رئیس خزانه معین استان افزود: بودجه کشور که توسط دولت و مجلس مشخص و بسته می شود باید بر اساس ضوابط  و مقررات، بین دستگاههای اجرایی توزیع شود.

وی قانونمداری را یکی از شعارهای دولت تدبیر و امید برشمرد و تصریح کرد: آنچه در قوانین و مقررات آمده است باید مد نظر قرار گیرد و بودجه به نحو مطلوب توزیع شود.


رضایی، استفاده از فناوری روز را در پیشبرد امور یادآور شد و گفت: امروز شاهد آن هستیم که به دلیل مکانیزه شدن و الکترونیکی شدن بحث مالی و دریافت و  و پرداخت ها، مسایل مالی در کمترین زمان ممکن انجام و اعتبارات واریز و توزیع می شود.

وی وظایف متنوع اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان یزد را یادآور شد و خزانه داری را یکی از وظایف این دستگاه برشمرد و بر همکاری و تعامل سایر دستگاهها با این مجموعه تاکید کرد و گفت: متاسفانه به دلیل اهمیت زیاد کار این بخش، بقیه بخش ها در حاشیه قرار گرفته است.


وی توجه به بحث نظارت مالی و اموال دولتی را مورد تاکید قرار داد و گفت: باید سیستم جامع و کاملی در این زمینه پیاده سازی و امیدواریم سیاست گذاری لازم در این زمینه در سطح کلان انجام شود.

معاون استاندار یزد در بخش دیگری از سخنانش اجرای نظام حسابداری تعهدی در دستگاههای اجرایی را گام مهم دولت و وزارت امور اقتصادی و دارایی در جهت نظم بخشیدن به مسایل مالی عنوان و آمادگی استان را برای اجرای خوب آن اعلام کرد.


رضایی گفت: باید تلاش کنیم تا به نحوشایسته و مناسب برای اجرای آن ورود پیدا کنیم و آنچه که وظیفه استان و دستگاههای اجرایی است به نحوه شایسته عملیاتی شود.

به گزارش یزدان نیوز به نقل از روابط عمومی این اداره کل،وی با قدردانی از تلاش های اداره کل امور اقتصادی و دارایی به ویژه در بحث بودجه ای و نظارت مالی، فعالان این بخش را افرادی پرتلاش و متعهد توصیف کرد و گفت: این اداره کل با کمترین مشکل به وظایف خود عمل می کند و امید واریم بتوانیم در راستای پیشرفت استان گام برداریم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار