کد خبر: ۲۶۰۲۵۸
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۴ 14 July 2016


عضو هیأت علمی دانشگاه تهران گفت: شرایط جامعه به صورتی است که بیش از گذشته ضرورت تشکیل و راه‌اندازی یک دانشگاه مستقل برای دختران احساس می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، همایش چه کسی در خانواده می‌درخشد امشب به میزبانی شهرستان کرج برگزار شد.

در این جلسه غلامعلی افروز طی سخنانی اظهار داشت:‌ یکی از نیازهای امروز جامعه ما تقویت نهاد خانواده است.

وی افزود: دنیای غرب به این دلیل گرفتار ناهنجاری‌های اجتماعی و رفتاری شده است که کانون خانواده در این جوامع متزلزل شده و جایگاه خود را از دست داده است.

این استاد دانشگاه تصریح کرد: نهاد خانواده تنها نهاد فطری و طبیعی در دنیا است و باقی نهادها در جوامع به صورت غیر فطری و به دست انسان‌ها تشکیل شده‌اند.

افروز گفت: در طول تاریخ این نهاد خانواده بوده است که اثرگذاری مستقیم در رفتارهای اجتماعی و آسیب‌های اجتماعی داشته و به هر اندازه‌ای که نهاد خانواده در جامعه‌ای تقویت شده، آن جامعه استحکام بیشتری برخوردار بوده و کمتر به آسیب‌های مختلف گرفتار می‌شود.

وی تربیت فرزندان صالح را یکی از مهمترین دستاوردهای خانواده‌ای مستحکم و والدینی مسؤولیت‌پذیر دانست و گفت: در خانواده به عنوان زیباترین نهاد فطری بشریت، زن و شوهر نقش مکمل برای تربیت فرزندان ایفا می‌کنند.

عضو هیأت علمی دانشگاه تهران بیان داشت: به طور قطع آموزش به فرزندان بسیار مهم است، اما باید توجه کنیم که فرزندان بیش از آموزش‌های رسمی با الگوبرداری از رفتارهای والدین خود آموزش می‌گیرند.

افروز افزود: اگر الگوی زندگی زنان و شوهران جوان ما زندگی حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه زهرا(س) باشد، فرزندانی صالح و شایسته در این خانواده تربیت می‌شوند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به توطئه‌های دشمنان اسلام و انقلاب برای منحرف کردن جوانان مسلمان گفت: یکی از این توطئه‌ها راه‌اندازی شبکه‌های ماهواره‌ای و فعالیت صدها سایت اینترنتی است.

عضو هیأت علمی دانشگاه تهران اظهار داشت: خوشبختانه به دلیل اینکه پایه‌های کانون خانواده در ایران درست بنا شده، این ابزارها اثرگذاری کمتری در جوامعی مانند ایران دارند، اما نباید از کنار خطرات و تاثیرگذاری منفی آنها به راحتی عبور کرد.

افروز تصریح کرد: در خانواده‌ای که محبت پایه رفتار پدر و مادر و والدین با فرزندان را تشکیل می‌دهد، فرزندان کمتر گرفتار آسیب‌های اجتماعی شده و ابزارهای خارجی مانند ماهواره‌ها و فضای مجازی بر رفتار آنها اثر می‌گذارد.

وی رمز موفقیت والدین را حاکمیت محبت در کانون خانواده توصیف کرد و گفت: محبت میان والدین و لطف و مهربانی آنها در حق فرزندان نقش مهمی در تربیت صحیح آنها دارد.

این استاد دانشگاه در بخش دیگری از سخنان خود به حضور بیشتر دختران نسبت به پسران در دانشگاه‌ها و قبولی آنها در کنکور اشاره کرد و گفت: این شرایط بیش از گذشته اهمیت و ضرورت تشکیل و راه‌اندازی یک دانشگاه مستقل دختران را نشان می‌دهد.

افروز بیان داشت: تشکیل دانشگاه مستقل برای دختران در خودشناسی، استقلال، افزایش حس ارزشمندی در میان دختران و افزایش سلامت روح و روان آنها تاثیر مثبت دارد.

وی در پایان گفت: حتی تحقیقات جدید نشان می‌دهد که میزان ازدواج در میان دانشجویان دختری که در محیط‌های مستقل آموزش می‌بینند، بیشتر از ازدواج دخترانی است که در محیط‌های مختلط درس می‌خوانند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار