کد خبر: ۲۶۱۶۶۲
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۱ 17 July 2016


مدیرکل حفاظت محیط زیست استان البرز گفت: به دلیل اینکه پلاستیک تجزیه نشده و جذب طبیعت نمی‌شود، امروزه شاهد انبوهی از مواد پلاستیکی در حاشیه شهرهای بزرگ و کوچک هستیم و هیچ کاری نمی‌توانیم با آنها انجام دهیم.

حسین محمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: با دست‌یابی انسان به دانش و پیشرفت تکنولوژی، شیوه‌های زندگی و شیوه‌های مصرف نیز نسبت به یک صد سال اخیر تغییرات بسیار زیادی کرده است.

وی افزود: یکی از این تغییرات مربوط به دست‌یابی به دانش تولید و استفاده از پلاستیک است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان البرز تصریح کرد: تولید پلاستیک به دلایل مختلف از جمله قیمت ارزان آن در بسیاری از صنایع و فعالیت‌های روزمره انسان امروزی مورد استفاده قرار می‌گیرد و همین امر منجر به افزایش استفاده از پلاستیک در زندگی روزمره شده است.

محمدی گفت: این در حالی است که استفاده از این محصول آسیب‌های زیست‌محیطی بسیاری به دنبال دارد که حتی در برخی از مواقع، جبران آن غیرممکن است.

وی بیان داشت: به عنوان نمونه بازیافت زباله یا غیرممکن است و یا در برخی از مواقع هزینه‌های بسیار زیادی دارد و به همین دلیل این محصول به ندرت در چرخه بازیافت قرار می‌گیرد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان البرز افزود: از سوی دیگر بازیافت مواد پلاستیکی روند بین یک صد تا 500 سال زمان نیاز دارد و به نوعی غیرقابل جذب در طبیعت است.

محمدی گفت: به دلیل اینکه پلاستیک تجزیه نشده و جذب طبیعت نمی‌شود، امروزه شاهد انبوهی از مواد پلاستیکی در حاشیه شهرهای بزرگ و کوچک هستیم و هیچ کاری نمی‌توانیم با آنها انجام دهیم.

وی با تاکید بر اینکه این پدیده آسیب جدی به محیط زیست وارد کرده است، گفت: با وجود آسیب‌های جبران‌ناپذیر باز هم شاهد هستیم که مردم به صورت بی‌رویه و غیراستاندارد و حتی در امور غیرضروری از پلاستیک استفاده می‌کنند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان البرز اظهار داشت: در این شرایط نیاز است که فرهنگ‌سازی لازم در جامعه صورت گرفته تا مردم بدانند که استفاده غیرضروری از مواد پلاستیکی چه آسیب جبران‌ناپذیری به طبیعت وارد کرده و چه مخاطرات زیست محیطی آنها را تهدید می‌کند.

محمدی تصریح کرد: در این زمینه دستگاه‌های متولی امور فرهنگی و به ویژه رسانه‌ها نقش بسیار مهمی دارند و باید با اجرای طرح‌ها و برنامه‌های آگاهی‌بخش و انتشار گزارش‌ها و اخبار علمی و کارشناسی، مردم را از این مخاطرات آگاه سازند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار