معاون آموزشی دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) گفت: برای جذب، تدریس و دعوت استادان تنها ملاک، تخصص، دانش، تعهد آنان و رعایت آیین نامه های جذب و ضوابط قانونی است و سلایق سیاسی هیچگاه در نظر گرفته نمی شود.
کد خبر: ۲۶۲۵۲۸
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۶ 19 July 2016
به گزارش تابناک از قزوین، دکتر ولی الله برزگر در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، طی روند قانونی و شفاف برای تدریس در دانشگاه را حایز اهمیت دانست و افزود: بیشترین اعضای هیات علمی دانشگاه در دولت نهم و دهم جذب شده اند و ما در دولت تدبیر و امید به دلیل کنترل نحوه استخدام، سیاست انقباضی دولت در جذب، رعایت دقیق قوانین و به خصوص بلاتکلیفی تعداد زیادی از اساتید بورسیه، استادی جذب نکرده ایم.
وی اضافه کرد: دانشگاه در فراخوان های جذب اساتید وزارت علوم تنها در شهریور 94 شرکت کرده است که در آن با وجود درخواست اولیه ما تنها با جذب سه استاد موافقت شد، اما متاسفانه با توجه به شرایط اختصاصی ما از جمله در نظر گرفتن توان علمی، تسلط به زبان خارجی، صاحب نظر بودن در حوزه صنعت و سایر موارد، کسی را جذب نکردیم.
برزگر درباره انتشار سند تدریس یکی از اساتید در این دانشگاه توسط یکی از رسانه ها خاص گفت: دانشگاه همواره از نقد سازنده استقبال می کند، اما انتشار اسناد طبقه بندی شده یک سازمان مصداق بداخلاقی است و از رسانه ها به عنوان رکن چهارم دمکراسی توقع داریم در راستای رسالت خود به نقد سازنده بپردازند.
وی با اشاره به لزوم و وجود سیستم های کنترلی و نظارتی در دانشگاه ها گفت: با وجود تعدد دستگاههای ناظر و شفاف بودن مراحل قانونی، برخلاف دروغ پراکنی ها، هرگز تخلفی در دانشگاه صورت نگرفته است.
برزگر با استقبال از طرح سطح بندی دانشگاه ها توسط وزارت علوم نیز گفت: این طبقه بندی برای نخستین بار انجام شده و به معنی سقوط درجه علمی دانشگاه نیست.
معاون آموزشی دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) با اشاره به اینکه مدرس مدعو نمی تواند از عنوان استاد دانشگاه استفاده کرده و مدعی جایگاه استادی باشد، گفت: استاد دانشگاه در نزد افکار عمومی جایگاه رفیعی دارد و تصور بر این است مراتب و مدارج علمی توسط استادان طی شده، بنابراین توصیه می کنیم هر مدرسی عنوان استادی را برای کسب وجاهت استفاده نکند.
عضو هیات رییسه دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره ) با اشاره به رفتارهای نخ نما و انگیزه های خاص و شخصی توسط برخی رسانه ها، خاطرنشان کرد: هرگز نگران نقد عملکردها و شیوه مدیریتی در دانشگاه نبوده و حاضریم بطور شفاف مسایل را به دور از غرض ورزی پاسخگو باشیم.
این مسئول یادآور شد: این دانشگاه در حال حاضر از وجود 298 استاد رسمی و پیمانی در گروه های مختلف بهره مند است که با جذب اساتید جدید از سال تحصلیی 95 این تعداد به 310 نفر افزایش خواهد یافت.
برزگر با اشاره به اینکه بیش از 33 درصد از رشته های عمومی را اساتید مدعو در دانشگاه درس می دهند، گفت: به طور میانگین 250 استاد مدعو در تدریس رشته های عمومی چون معارف اسلامی، تربیت بدنی، تنطیم خانواده و زبان عمومی با ما همکاری می کنند.
وی با تاکید بر تبادل علمی با دیگر دانشگاه های مطرح کشور گفت: برای تمام دانشگاه ها مهم است که از تجربیات و تخصص های اساتید دیگر دانشگاه ها استفاده کنند و ارتباطات گسترده ای با دیگر مراکز علمی و دانشگاه های سطح کشور داشته باشند.
این استاد دانشگاه گفت: حکم کارگزینی اساتید به منزله تایید صلاحیت عمومی آنها است و ما برای اساتید مدعو دوباره کاری نمی کنیم بلکه تایید دانشگاه مبداء را کافی می دانیم.
برزگر با اشاره به روند طولانی جذب و دعوت از اساتید گفت: برای تدریس یک استاد معمولا گروه آموزشی درخواست اولیه را اعلام و پس از بررسی لازم به شورای دانشگاه و سپس به هیات جذب اعلام می شود که در ترکیب هیات جذب دانشگاه، نماینده مقام معطم رهبری و رییس دانشگاه نیز حضور دارند.
عضو هیات رییسه دانشگاه ادامه داد: تشخصیص گروه، توانمند بودن اساتید و ملاحظات علمی، سوابق تدریس و تالیف برای ما بسیار مهم است و تمام مراحل کاملا شفاف، علنی و قانونی صورت می گیرد.
معاون آموزش دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) با اشاره به اینکه حدود 90 درصد کلاس های درس در سایت اصلی آموزش تشکیل می شود افزود: بخاطر برخی از ملاحظات مانند استفاده از منابع، محذورات و محدود بودن اساتید، دسترسی به اساتید، کهولت سن آنان و صرف اقتصادی، تعداد محدود دانشجویان مقطع دکترا در برخی از رشته ها مانند طراحی نیروگاهی، نفت و آینده پژوهی، برخی از کلاس ها در دفتر تهران تشکیل می شود و حتی گاهی در دفترچه های کنکور نیز این مساله قید می شود که مکان تشکیل کلاس در تهران خواهد بود.
روز یکشنبه 27 تیر ماه یکی از سایت های خبری استان قزوین با انتشار خبری از تدریس یکی از اساتید برجسته و اصلاح طلب کشور در دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) خبر داده بود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار